به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طی سه ماه گذشته، تراکنش‌های روزانه در شبکه بلاکچین سولانا (SOL) افزایش قابل‌توجهی را تجربه کرد که به ثبت یک رکورد تاریخی جدید برای این پروتکل منتهی شد.

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیل داده آرتمیس (Artemis)، سولانا به تازگی با پردازش ۵۱.۶۳ میلیون تراکنش روزانه به رکورد جدیدی دست یافته است که نسبت به ۲۰ میلیون تراکنش ماه آگوست به عنوان رکورد قبلی، رقم قابل ملاحظه‌ای است. این دستاورد باعث شده است شبکه سولانا دو رقیب بزرگ و سرسخت خود یعنی اتریوم و پالیگان را با فاصله پشت سر بگذارد و بار دیگر تاریخ‌ساز شود.

روز ۲۳ نوامبر (2 آذر)، زمانی که تعداد تراکنش‌های روزانه سولانا به مرز ۲۱.۱ میلیون می‌رسید، تعداد تراکنش‌های اتریوم و پالیگان به ترتیب برابر ۱.۱۲ میلیون و ۷.۸۷ میلیون بود که اختلاف چشمگیری به‌شمار می‌رود.

از سوی دیگر، حجم معاملات شامل استیبل کوین USDC در شبکه سولانا از ابتدای سال تاکنون به مرز 850 میلیارد دلار رسیده است و حدود 70 میلیارد دلار از کل این رقم در ماه نوامبر انجام گرفته است. افزایش روزافزون علاقه کاربران به شبکه بلاکچین سولانا باعث شده است دارایی بومی این شبکه (SOL) نیز اخیراً با موج صعودی قدرتمندی روبرو شود.

تحلیل قیمت سولانا (SOL)

طی چند روز گذشته، سولانا (SOL) شاهد یک رالی بزرگ بالای 60 دلار بود. این دارایی دیجیتال پس از رسیدن به بالای 60 دلار مومنتوم صعودی بیشتری پیدا کرد و اینگونه از بیت کوین و اتریوم پیشی گرفت. گاوها حتی توانستند  برای مقطعی قیمت را به بالای سطح 65 دلار برسانند ولی با روی کار آمدن خرس‌ها، سقف محلی قیمت در نزدیکی 68.16 دلار تشکیل و یک اصلاح نزولی تازه آغاز شد.

در نتیجه این روند اصلاحی، قیمت به زیر 60 دلار رسید و حتی 52 دلار را لمس کرد. پایین‌ترین سطح قیمت روزانه سولانا (SOL) در نزدیکی 51.23 دلار تشکیل شد و قیمت اکنون در یک محدوده تحکیم به سر می‌برد.

در نمودار 4 ساعته جفت ارز سولانا در برابر دلار آمریکا (SOL/USD) شکست نزولی حمایت کانال صعودی کوتاه مدت نزدیک به 58.00 دلار دیده می‌شود. این ارز رمزپایه اکنون پایین‌تر از میانگین متحرک ساده 100 در نمای چهار ساعته با قیمتی در حدود 57 دلار و 12 سنت معامله می‌شود.

نمودار 4 ساعته جفت ارز سولانا در برابر دلار آمریکا
نمودار 4 ساعته جفت ارز سولانا در برابر دلار آمریکا (SOL/USD)؛ منبع : TradingView  

در مسیر صعودی، مقاومت فوری نزدیک به تراز 59.50 دلار و سطح فیبوی اصلاحی 50% حرکت نزولی 68.16 دلار به 51.23 دلار واقع است. پس از آن، ادامه روند افزایش قیمت منوط به شکست مقاومت موجود در نزدیکی تراز 60.00 دلار است.

ولی مقاومت تعیین‌کننده در این مسیر، نزدیک به تراز 62 دلار یا سطح فیبوی اصلاحی 61.8% شکل می‌گیرد، چراکه بسته شدن موفقیت‌آمیز قیمت بالاتر از مقاومت 62.00 دلاری می‌تواند مومنتوم صعودی سولانا را افزایش داده و آن را به سمت مقاومت کلیدی بعدی نزدیک به 68.50 دلار هدایت کند. هرگونه رشد بیشتر از این ناحیه، لمس مقاومت 72.00 دلاری را در کوتاه مدت به دنبال خواهد داشت.

سناریوی ریزش قیمت سولانا (SOL)

برخلاف سناریوی صعودی فوق، اگر رمزارز سولانا (SOL) نتواند وضعیت خود را بالاتر از مقاومت 60.00 دلاری تثبیت کند، به روند اصلاحی فعلی ادامه داده و در اولین مرحله، حمایت 55.00 دلاری را لمس خواهد کرد. پس از آن، تراز 51.20 دلار مهمترین حمایت پیش روی خرس‌ها خواهد بود چون از دست دادن آن، با افت قیمت به سمت 50 دلار همراه می‌شود. در صورت بسته شدن قیمت زیر سطح حمایت 50 دلاری، در کوتاه مدت حرکت به سمت حمایت 45 دلاری بسیار محتمل است.

در نمودار چهار ساعته جفت ارز سولانا در برابر دلار آمریکا (SOL/USD)، اندیکاتور مکدی (MACD) در منطقه صعودی شتاب خود را از دست می‌دهد و شاخص مقاومت نسبی (RSI) پایین‌تر از سطح 50 واقع است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: newsbtc

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array