به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، دولت نیجریه، یکی از کنجکاوترین کشورهای جهان در مورد رمزارزهایی مانند بیت کوین، سیاست ملی بلاکچین را در جلسه خود در 3 می 2023 (13 اردیبهشت 1402) تصویب کرد. این تصویب در پاسخ به یادداشت ارائه شده توسط عیسی علی ابراهیم (Isa Ali Ibrahim)، وزیر ارتباطات و اقتصاد دیجیتال بود.

در این اطلاعیه، وزارت ارتباطات و اقتصاد دیجیتال فدرال (FMCDE) به گزارشی از پرایس واترهاوس کوپرز (PriceWaterhouseCoopers) به اختصار (PwC) استناد کرد که پیش‌بینی می‌کند پذیرش گسترده فناوری بلاکچین در صنایع مختلف می‌تواند به طور بالقوه 1.76 تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی جهانی تا سال 2030 کمک کند که نشان دهنده 1.4 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان است.

اف‌ام‌سی‌دی‌ای (FMCDE) خط مشی ملی بلاکچین را از طریق مشاوره با سهامداران در هر دو بخش عمومی و خصوصی توسعه داد. این سیاست به نمایندگی از دولت فدرال نیجریه، در راستای ستون هفتم سیاست و استراتژی اقتصاد دیجیتال ملی، که بر جامعه دیجیتال و فناوری‌های نوظهور تمرکز دارد، ایجاد شده است.

پیش‌نویس استراتژی پذیرش بلاکچین، که در اکتبر 2020 (مهر 1399) منتشر شد، بیان کرد که فناوری بلاکچین و دفتر کل غیرمتمرکز توسعه اقتصاد دیجیتال نیجریه را تسهیل می‌کند.

نیجریه

هدف این سیاست ایجاد یک اقتصاد مبتنی بر بلاکچین است که تراکنش‌های ایمن، اشتراک‌گذاری داده‌ها و تبادل ارزش را بین افراد، مشاغل و دولت تسهیل می‌کند. انتظار می‌رود اجرای این سیاست تأثیر مطلوبی بر بخش‌های دولتی و خصوصی در نیجریه داشته باشد.

آژانس ملی توسعه فناوری اطلاعات ان‌آی‌تی‌دی‌ای (NITDA) مسئول هماهنگی ابتکارات سیاستی تحت نظارت اف‌ام‌سی‌دی‌ای خواهد بود. علاوه بر این، یک کمیته راهبری چند بخشی برای نظارت بر اجرای سیاست ایجاد شده است.

شورای اجرایی فدرال به نهادهای نظارتی مربوطه مانند ان‌آی‌تی‌دی‌ای، بانک مرکزی نیجریه، کمیسیون ملی دانشگاه‌ها، کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کمیسیون ارتباطات نیجریه دستور داده است تا چارچوب‌های نظارتی برای اجرای فناوری بلاکچین در بخش‌های مختلف ایجاد کنند.

استراتژی پذیرش بلاکچین شامل ابتکاراتی با هدف ایجاد کنسرسیومی برای بلاکچین در نیجریه، تقویت چارچوب قانونی، ارتقای هویت دیجیتال، ایجاد برنامه‌های تشویقی کسب‌وکار بلاکچین، تقویت سواد دیجیتال و آگاهی از فناوری بلاکچین، و ایجاد یک سندباکس (sandbox) ملی بلاکچین برای آزمایش و خلبانی است.

علیرغم این سیاست جدید، تراکنش‌های استفاده از ارزهای دیجیتال در این کشور غیرقانونی هستند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array