به گزارش ایران دکونومی، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا ۴ مهر ۱۴۰۳، ۳۳ میلیارد و ۱۰۲ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری، بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین کرده است.

بر اساس این گزارش، برای کالاهای اساسی و دارو ۷ میلیارد و ۲۱۰ میلیون دلار ارز اختصاص یافته است. این شامل ۵ میلیارد و ۶۲۰ میلیون دلار برای گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی و ۱ میلیارد و ۵۹۰ میلیون دلار برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی می‌باشد.

همچنین، برای کالاهای تجاری و بازرگانی ۱۷ میلیارد و ۶۸۹ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۷ میلیارد و ۳۹۰ میلیون دلار تأمین شده است. صنایع مختلف نیز به میزان ۲۵ میلیارد و ۷۹ میلیون دلار ارز دریافت کرده‌اند که شامل صنایع حمل‌ونقل، خودرو، معدنی، شیمیایی و پلیمری، برق و الکترونیک، منسوجات و پوشاک می‌باشد.

در روز چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳، دلار در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران با نرخ ۴۹ هزار و ۵۳۴ تومان و یورو با نرخ ۵۵ هزار و ۲۳۳ تومان مبادله شد. همچنین، در تالار حواله ارز، دلار با نرخ ۴۶ هزار و ۵۱۱ تومان و یورو با نرخ ۵۱ هزار و ۸۶۲ تومان معامله شد.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array