به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، بیل گیتس، مؤسس و مدیرعامل سابق کمپانی مایکروسافت باور دارد که “پیشرفت تکنولوژی هوش مصنوعی ممکن است منجر به فراهم کردن هفته‌های کاری 3 روزه برای انسان‌ها شود”.

به گفته گیتس، سرعت بسیار بالای پیشرفت هوش مصنوعی ممکن است درنهایت از حجم و تعداد روزهای کاری کارمندان به‌طرز چشمگیری بکاهد و تنها 3 روز در هفته برای حضور در دفاتر کاری و رسیدگی به وظایف شغلی کافی باشد.

هوش مصنوعی

تأثیر هوش مصنوعی بر زندگی انسان‌ها از دیدگاه بیل گیتس

بیل گیتس سه‌شنبه هفته گذشته در پادکست “What Now?” به میزبانی کمدین و مجری مشهور تِروِر نوآ حضور یافت و درباره اثر هوش مصنوعی بر زندگی انسان مدرن و مسائل دیگر سخن گفت.

به پیش‌بینی هم‌بنیان‌گذار کمپانی مایکروسافت، “اگر روزی جامعه انسانی به هفته‌های کاری 3 روزه دست یابد، احتمالاً اوضاع بهتر و قابل‌تحمل‌تر خواهد بود”.
گیتس اعتقاد دارد ممکن است روزی از راه برسد که انسان‌ها برای امرار معاش و کسب درآمد نیازی به ساعات و روزهای کاری طولانی و بی‌پایان نداشته باشند و با سپردن بخشی از وظایف خود به “ماشین‌ها”، تعادل را به زندگی خود بازگردانند.

در اوایل سال میلادی جاری، بیل گیتس یادداشتی اختصاصی و 3000 کلمه‌ای درباره تأثیرات بالقوه تکنولوژی هوش مصنوعی در وبلاگ شخصی خود منتشر کرده بود. به باور او، هوش مصنوعی درست مانند ظهور اولین تلفن همراه و یا شبکه اینترنت تأثیر عمیقی را بر روی بشر خواهد گذاشت.

او در این باره نوشته بود: “هوش مصنوعی نحوه کار کردن، آموختن، سفر کردن، دسترسی به خدمات درمانی و ارتباط با دیگران را به‌کلی دگرگون خواهد کرد. تمام صنایع مختلف از سراسر جهان حول محور این تکنولوژی فعالیت خواهند کرد و موفقیت بیزینس‌ها به مهارتشان در این حوزه وابستگی شدیدی خواهد داشت”.

ماه گذشته، مدیرعامل مؤسسه مالی JPMorgan Chase، جِیمی دیمون نیز پیش‌بینی کرده بود که ممکن است روزهای کاری به 3.5 روز در هفته کاهش یابد.
او در مصاحبه خود با روزنامه معتبر Bloomberg گفته بود که “فرزندان شما به‌راحتی تا 100 سالگی عمر خواهند کرد، به‌خاطر تکنولوژی مبتلا به بیماری سرطان نخواهند شد و فقط سه‌روز و نیم در هفته کار خواهند کرد”.

کارشناسان مؤسسه سرمایه‌گذاری Goldman Sachs پیش‌بینی کرده بودند که ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی زایا ممکن است درنهایت منجر به نابود کردن شغل 300 میلیون نفر از انسان‌ها شوند.

همچنین، مدتی پس از انتشار یادداشت اختصاصی گیتس در اوایل امسال، او ادعا کرده بود که چت‌بات‌های هوش مصنوعی تا ۱۸ ماه آینده از آن بازه زمانی (تقریباً سال 2025) توانایی یاد دادن مهارت خواندن و نوشتن به دیگران را خواهند داشت. این چت‌بات‌ها با آموزش این مهارت‌های اساسی به کودکان، در بهبود نمرات و ارتقای مهارت خواندن و نوشتن به آنها کمک خواهند کرد.

منبع: NY Post

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array