به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پلتفرم واتساپ بالاخره راه چاره‌ای برای یکی از بزرگترین مشکلات کاربران اندیشیده است.

پس از درخواست‌های مکرر کاربران هندی، بزرگترین بازار هدف این شبکه اجتماعی با بیش از 500 میلیون کاربر فعال، درباره تماس‌های اشتباهی و افزایش مزاحمت‌های تلفنی در چند ماه گذشته، واتساپ راه‌حلی برای این مشکل ایجاد کرده است.

در روز سه‌شنبه، مارک زاکربرگ به انتشار بیانیه‌ای از قابلیت “بی‌صدا شدن تماس شماره‌های ناشناس” و یک قابلیت امنیتی جدید خبر داد.

واتساپ

بی‌صدا کردن تماس شماره ناشناس در واتساپ

کاربران می‌توانند از مسیر زیر، تنظیمات تماس تلفنی در این اپلیکشن را تغییر دهند: با مراجعه به منوی تنظیمات (Settings) – بخش حریم خصوصی (Privacy) – تماس‌ها (Calls) – انتخاب کردن گزینه “بی‌صدا کردن تماس شماره ناشناس” (Silence unknown caller)

واتساپ در این باره توضیح داد که با اینکه پس از فعالسازی این گزینه، تماس‌ شماره‌های ناشناس به‌طور اتوماتیک بی‌صدا خواهند شد؛ اما در بخش اعلان‌ها (notifications) و همچنین لیست تماس قابل مشاهده خواهند بود.
این در شرایطی است که کاربران قصد بررسی مجدد شماره ناشناس را داشته باشند.

واتساپ

قابلیت امنیتی جدید اپلیکیشن واتساپ

همچنین اپلیکیشن واتساپ از یک قابلیت امنیتی جدید دیگر نیز رونمایی کرده است. این قابلیت نیز از طریق بخش Privacy در دسترس کاربران خواهد بود. این قابلیت به کاربران اجازه تعیین دقیق و مشخص “اجازه دسترسی‌های مختلف” را خواهد داد.
مثلاً، “چه کسی اجازه برقراری ارتباط با شما را داشته باشد” و یا “تنظیم اطلاعات شخصی” و “تنظیم حریم شخصی گفتگوها”.

زاکربرگ در این باره نوشت: “به کمک این قابلیت امنیتی جدید، کاربران تصمیم می‌گیرند که چه کسانی اجازه افزودن آنها را به گروه داشته باشد. کاربران با انتخاب گزینه‌های مختلف این قابلیت، امکان تغییر تنظیمات “احراز هویت دو مرحله‌ای”، تنظیم تایمر برای پیام‌های موقت (disappearing messages) و همچنین امکان محدود کردن دسترسی مخاطبان به عکس پروفایل خود را خواهند داشت.”

ماه گذشته، پلتفرم واتساپ آپدیت‌های مخصوص back-end (از سمت سرور) را برای کاهش تماس‌های مزاحمت‌ تلفنی برای کاربران هندی خود منتشر کرده بود. به ادعای این کمپانی، با بهبود و ارتقای ظرفیت‌های تشخیصی سیستم ماشین‌لرنینگ واتساپ، انتظار می‌رود که شدت این تماس‌ها تا 50% کاهش پیدا کند.

همچنین زاکربرگ اخیراً از قابلیت ایجاد کانال در دو پلتفرم واتساپ و اینستاگرام نیز خبر داده بود.

هرچند هدف از این ویژگی مشابه در این دو پلتفرم، بسیار متفاوت است. کانال‌ها در واتساپ به‌منظور ایجاد رابطه‌ای منظم‌تر میان سازمان‌ها و مؤسسات دولتی با مردم، و در اینستاگرام به‌منظور ایجاد رابطه یک‌طرفه و اطلاع‌رسانی میان تولیدکنندگان محتوا و مخاطبان توسعه داده شده‌اند.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array