به گزارش ایران دکونومی، در اولین دوره عرضه و ثبت‌نام خودروهای واردتی یک شرکت خودروساز با طی مراحل قانونی ۱۱۰۸ دستگاه چانگان وارد کشور کرد. و متقاضیانی که، در اسفند ماه سال گذشته از طریق سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، اولویت بندی شده بودند اقدام به ثبت‌نام کرده و خودروها عرضه شده را تحویل گرفتند.

تا پایان شهریور ماه، ۶۰ خودروی وارداتی پلاک شده چانگان تحویل مشتریان شده بود و قرار است که مابقی خودروها، پس از تکمیل وجه توسط خریداران، تحویل داده شود.

حال طبق جدیدترین آمار ۵۱۰ دستگاه‌های وارداتی دیگر طی مهر ماه تاکنون تحویل مشتریان شده و بر این اساس تاکنون ۵۷۰ دستگاه چانگان وارداتی به دست متقاضیان خود رسیده است.

 مدیرعامل سایپا – محمد علی تیموری در رابطه با آخرین وضعیت خودروهای وارداتی گفت: در سری اول واردات که ۱۱۰۸ خودروی چانگان وارد شد، فرآیندها انجام شده و تاکنون ۵۷۰ دستگاه خودرو تحویل مشتریان شده است.

او افزود، در مسیر فرآیند خودروهای وارداتی برای اخذ مجوزهای لازم، طبق تحلیل‌هایی که انجام شد، به این لیست رسیدیم که ۲۶ فرآیند باید اجرا شود تا بتوان مجوز پلاک‌گذاری خودروهای وارداتی را دریافت کرد؛ در حال حاضر فرآیندها تسریع و طی شده، تحویل به مشتریان انجام شده و همچنان ادامه دارد و چانگان‌های وارداتی را در سطح شهر می‌بینیم.

تعداد ۱۱۲۵ دستگاه چانگان‌های cs۵۵ به کشور وارد شده، که اکنون عرضه آن در قالب فروش فوق‌العاده آغاز شده است. قیمت اولیه اعلام شده، علی‌الحسابی است که توسط شورای رقابت تعیین شده است. شورای رقابت به ما این مجوز را داده است که برای چانگان cs۵۵، علی‌الحساب یک میلیارد تومان دریافت کنیم و ظرف حداکثر ۹۰ روز، این ۲۶ فرآیند طی شود تا خودرو پلاک شود و بتوان آن را تحویل مشتری دهیم.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array