به گزارش ایران دکونومی، بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) با شعار همه باهم برای اقتصاد دیجیتال با حضور وزیر ارتباطات، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از امروز (شنبه، ۹ تیرماه) آغاز شد. این نمایشگاه به مدت ۴ روز برپا خواهد بود و در تاریخ ۱۲تیرماه به پایان می‌رسد.

عیسی زارع پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در حوزه مختلفی کار انجام دادیم که می‌توان به زیرساخت‌های ارتباطی و دولت هوشمند اشاره کرد.

وزیر ارتباطات با توضیح اینکه در حوزه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی مسئله را باید دو بخش کنیم، ادامه داد: در ابتدای دولت یکی از مسائلی که با آن رو‌به‌رو بودیم این بود که متاسفانه زیرساخت‌های ارتباطی به طور متناسب توسعه پیدا نکردند. اتفاقی که در این دولت رخ داد این بود که ما در همه لایه‌های شبکه مخصوصا لایه‌هایی که در اختیار خودمان بود، زیرساخت‌ها را به اندازه ۳۰ سال قبل توسعه دادیم.

وی افزود: به عنوان مثال در حوزه ظرفیت شبکه مادر ارتباطی کشور دو شاخص اصلی از جمله شبکه انتقال  کشور است؛ بررسی و اندازه گیری نشان داد که اکنون ۶۴ ترابیت بر ثانیه است و این یعنی در سه دهه، ۳۱ ترابیت بر ثانیه به آن اضافه کردیم و در حوزه آی پی کشور هم از ۲۸ به عدد ۵۶ رسیده‌ایم.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array