به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از اینکه بانک سیلیکون ولی (Silicon Valley Bank) به اختصار SVB مبلغ 3.3 میلیارد دلار از درخواست انتقال 40 میلیون دلاری سیرکل (Circle) را پردازش نکرد، اکوسیستم استیبل کوین تأثیر فوری را احساس کرد و به این ترتیب کوین USD از دلار آمریکا جدا و به اصطلاح دیپگ شد. با توجه به USDC، اکوسیستم‌های اصلی استیبل کوین نسبت به دلار آمریکا دیپگ شدند.

دای (Dai)، استیبل کوین منتشر شده توسط میکردائو (MakerDAO) ، 7.4 درصد از ارزش خود را به دلیل دیپگینگ (depegging) استیبل کوین USDC از دست داد. داده‌های استاتیستا (Statista) تأیید می‌کند که تا ژوئن 2022 (خرداد 1401)، 6.78 میلیارد دلار عرضه DAI توسط 8.52 میلیارد دلار ارزهای دیجیتال وثیقه شده است.

از این مقدار، USDC میزان 51.87 درصد از وثیقه DAI را به ارزش 4.42 میلیارد دلار تشکیل می‌داد. سایر رمزارزهای برجسته شامل اتر و پکس دلار (USDP) به ترتیب با 0.66 میلیارد دلار و 0.61 میلیارد دلار هستند.

سیرکل

کل دارایی‌های رمزارزی دای برای وثیقه‌سازی آنچین از تاریخ 27 ژوئن 2022. منبع: Statista

 

در نتیجه، DAI از دلار کاهش یافت و لحظه‌ای به 0.897 دلار رسید. همانطور که در زیر نشان داده شده است، استیبل کوین در زمان نوشتن این مقاله در حدود 0.92 دلار معامله شد.

سرکل

یواس‌دی دیجیتال (USD Digital) به اختصار (USDD)، یک استیبل کوین صادر شده توسط ترون (Tron)، و استیبل کوین الگوریتمی فراکس (FRAX) به دلیل احساسات نامطلوب بازار، سرنوشت مشابهی داشتند. USDD با کاهش 7.5 درصدی به فروش USDC پاسخ داد و در 0.925 دلار معامله شد، در حالی که FRAX حتی بیشتر از این کاهش یافت و به 0.885 دلار رسید.

سیرکل

سایر رمزارزهای محبوب مانند تتر USDT، به حفظ پیوند 1:1 با دلار آمریکا ادامه دادند.

پس از اینکه سیرکل اعلام کرد که 3.3 میلیارد دلار از وجوه آن برای برداشت توسط SVB پردازش نشده است، دیپینگ شروع شد.

SVB توسط دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا به دلایل نامعلوم تعطیل شد. با این حال، قانون‌گذار کالیفرنیا، شرکت بیمه سپرده فدرال را به عنوان گیرنده برای محافظت از سپرده‌های بیمه شده منصوب کرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array