به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بیت کوین (BTC) با شکست چندین مقاومت مهم و پی‌درپی به بالاترین سطح سالانه خود در حدود 39900 دلار رسیده است. این افزایش قیمت، ناظران بازار را بر آن داشت تا احتمال شکست مقاومت 40 هزار دلاری و پیشروی این دارایی به سمت رکورد تاریخی آن را دوباره مورد بررسی قرار دهند.

این روند افزایش قیمت به دنبال سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده و اشاره او به تداوم تلاش‌های این بانک مرکزی برای رسیدن به نرخ تورم 2 درصدی آغاز شد و در نهایت بیت‌کوین رکورد 19 ماهه خود را شکست و سقف قیمت روزانه خود را در حدود 39725 دلار تشکیل داد.

آیا 40000 دلار هدف بعدی بیت کوین است؟

برخی از تحلیلگران با اشاره به خوش‌بینی بازار و گمانه‌زنی در مورد جهت‌گیری آینده فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره، معتقدند بیت‌کوین می‌تواند به زودی از مرز 40000 دلار عبور کرده و به سمت 50000 دلار حرکت کند.

مارکوس تیلن (Markus Thielen) تحلیلگر ماتریکس پورت، از احتمال 90 درصدی رسیدن بیت‌کوین به مرز 45000 دلار گفته است. او این احتمال را به مثبت بودن شرایط بازار و تایید احتمالی یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین نسبت می‌دهد.

«با ورود به آخرین ماه سال، بیت‌کوین روند صعودی خود را حفظ کرد. پیش از این نیز دیده‌ایم که بیت کوین در ماه دسامبر حدود 12% افزایش می‌یابد. این روند تاریخی با پیش‌بینی قیمت 45 هزار دلاری بیت کوین تا پایان سال 2023 همسو است.»

پرایس اکشن بیت کوین. منبع: TradingView
پرایس اکشن بیت کوین. منبع: TradingView

در ماه‌های اخیر، چندین موسسه مالی سنتی مانند بلک راک، به دنبال دریافت تاییدیه برای راه‌اندازی یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بوده‌اند. این پیشرفت، همراه با مشارکت فعال کمیسیون، انتظارات برای تایید قریب الوقوع ETF بیت کوین را تقویت کرده است.

نکته قابل توجه این است که شرکت بزرگ گری اسکیل با انتصاب جان هافمن (John Hoffman)، به عنوان رهبر بخش ETF  بیت کوین خود، برای چنین رویداد مهمی آماده می‌شود. به طور همزمان، داده‌های کوین گلس (Coinglass) نشان می‌دهد که دیسکانت صندوق تراست بیت کوین گری اسکیل اخیراً کاهش چشمگیری داشته است که به‌نوبه‌خود نشان از بهبود احساسات کاربران و سرمایه‌گذاران نهادی در بازار دارد.

حفظ شاخص‌های صعودی درون زنجیره‌ای برای بیت کوین

داده‌های درون زنجیره‌ای کوین گلس ( Coinglass) از خروج قابل توجه بیت‌کوین از صرافی‌های رمزارزی خبر می‌دهد که این احساسات صعودی را تقویت می‌کند. طبق این اطلاعات، از 17 نوامبر (26 آبان) تاکنون بیش از 37000 واحد بیت کوین از صرافی‌ها خارج شده‌ است. این روند به طور کلی به عنوان یک سیگنال صعودی در نظر گرفته می‌شود که نشان‌دهنده تمایل هولدرها به نگهداری بلندمدت و فشار فروش کمتر برای این دارایی است.

ذخایر بیت کوین موجود در صرافی‌ها
ذخایر بیت کوین موجود در صرافی‌ها. منبع: Glassnode

علاوه بر این، در پی افزایش اخیر قیمت، بیشتر هولدرهای بیت‌کوین روی سود هستند. پلتفرم تحلیل IntoTheBlock در این خصوص می‌گوید:

«بیش از 80 درصد آدرس‌های بیت‌کوین در حال حاضر روی سود هستند. این بالاترین سطوح ثبت شده از دسامبر 2021 تاکنون است، یعنی زمانی که قیمت این رمزارز بالای 50000 دلار بود.»

آدرس‌های روی سود بیت کوین.
آدرس‌های روی سود بیت کوین. منبع: IntoTheBlock

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: beincrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array