به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یکی از تحلیلگران محبوب بازار کریپتو با نام کاربری Titan of Crypto در تازه‌ترین اظهارنظر خود در توییتر، با اشاره به یک شکست مقاومتی ساده در نمودار قیمت بیت کوین، امیدوار است قیمت این ارز به سطوح تازه‌ای صعود کند.

این تریدر روز هشتم می (18 اردیبهشت) در یک رشته توییت به یک سیگنال صعودی نادر در اندیکاتور بولینگر باند (Bollinger Bands) در نمودار ماهانه بیت کوین اشاره کرد.

بیت کوین در انتظار یک شکست مقاومتی بزرگ

پرایس اکشن بیت کوین در حال حاضر به طرق مختلف و در تایم‌ فریم‌های مختلف، بر احساسات کلی بازار تأثیر می‌گذارد. درحالی‌که ناظران در مورد حرکت‌های کوتاه مدت این ارز چندان مطمئن نیستند، تحلیلگران تقریباً روی این موضوع اجماع نظر دارند که صعود بیت کوین عمدتاً با نزدیک شدن به “هاوینگ یارانه بلوک” قریب‌اوقوع است.

برای ردیابی آنچه ممکن است طی روزهای بعد از آن اتفاق بیفتد، فقط کافیست نگاهی به نوسانات چرخه‌های هاوینگ گذشته، بیندازیم. همانطور که Titan of Crypto خاطرنشان کرده است، اندیکاتور بولینگر باند در بازه‌های زمانی ماهانه در آستانه تکرار یک شکست مقاومتی قرار گرفته است که فقط یک بار در هر چرخه رخ داده است.

در دو مورد قبلی که در نمودارهای سال‌های 2016 و 2019 نشان داده شده است، جفت ارز بیت کوین در برابر دلار آمریکا (BTC/USD) به بخش بالایی کانال بولینگر باند نفوذ کرده و جهشی قابل توجه را به ثبت رسانده است.

باندهای بولینگر یک شاخص کلیدی از نوسانات قیمت در بازه‌های زمانی مختلف هستند. این باندها حول یک میانگین متحرک ساده 20 روزه (SMA) می‌چرخند که به عنوان خط میانی با دو انحراف معیار در محدوده یالایی و پایینی کانال عمل می‌کند. این باندها با نوسانات و رویدادهای خاص پهن یا جمع می‌شوند. در میان این دو محدوده، سطوح قیمتی که با سطح باندها تماس پیدا می‌کنند یا حتی آنها را می‌شکنند، اغلب توسط معامله‌گران سطوح مهمی تلقی می‌شوند.

در حال حاضر، نمودار یک ماهه بیت کوین (BTC/USD) نشان می‌دهد که قیمت تلاش دارد خط SMA را به سمت بالا بشکند، که در صورت تایید، تکرار کلاسیک روندهای صعودی گذشته را نشان می‌دهد. Titan of Cryptoدر توییت خود نوشت:

«بیت کوین در آستانه شکست خط پایه بولینگر باندهای ماهانه خود است. زمانی که این اتفاق بیفتد، اولین سطح هدف به‌طور اجتناب‌ناپذیری لمس خواهد شد. این امر بیت کوین را به 63500 دلار می‌رساند.»

نمودار بیت کوین

نمودار مشروح جفت ارز بیت کوین/ دلار آمریکا (BTC/USD). منبع: Titan of Crypto/ Twitter

 

ماه گذشته، جان بولینگر (John Bollinger)، خالق باندهای بولینگر، استدلال کرد که بیت کوین در تایم فریم روزانه در یک نقطه مهم قرار گرفته است.

در آن زمان، قیمت خط SMA را مجدداً به عنوان یک سطح حمایتی مهم آزمایش کرد و توانست به محدوده‌ای در همان حدود نفوذ کند. بااین‌حال، اکنون، داده‌های تریدینگ ویو (TradingView) و کوین تلگراف مارکتس (Cointelegraph Markets Pro) حاکی از آن است که قیمت بیت کوین به سمت باند بالایی در حرکت است.

نمودار روزانه بیت کوین

نمودار کندلی یک روزه بیت کوین/دلار آمریکا همراه با باندهای بولینگر. منبع: TradingView

در همین حال، تحلیلگر دیگری با نام CryptoCon اظهار داشته است که محدوده باندهای بولینگر در تایم فریم‌های پایین، علیرغم نزول بیت کوین از بالاترین سطح محلی آن در 31000 دلار، همچنان دست نخورده باقی مانده است.

«با وجود آخرین افت قیمت بیت‌کوین، این بازه زمانی هنوز برای بولینگر باندهای 3 هفته‌ای بیت کوین تفاوتی ایجاد نکرده است! اصلاحات بزرگ همیشه پس از لمس یا شکست پارامتر بالایی اتفاق افتاده است. اکنون سطوح قیمت در باند بالایی در محدوده 35790 دلار قرار دارند.»

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array