به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در بحبوحه افزایش قابل توجه جریان ورود سرمایه به صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین، روند صعودی قیمت همچنان ادامه داشته و این دارایی اکنون در آستانه عبور از مرز 50 هزار دلار قرار گرفته است.

طبق داده‌های BitMEX Research، جریان خالص نقدی ورودی به ETFهای بیت‌کوین از حدود 68 میلیون دلار ابتدای هفته، روز جمعه تا 541 میلیون دلار افزایش یافت.

تاثیر عملکرد ETFها بر قیمت بیت کوین

جریان‌های ورود و خروج سرمایه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری اغلب یک شاخص حیاتی از احساسات و رفتار سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود. به طور کلی، زمانی که سرمایه‌گذاران پول خود را به صندوق‌ها تزریق می‌کنند، نشان‌دهنده خوش‌بینی آنها نسبت به سود آینده است. از سوی دیگر، وقتی همین سرمایه‌گذاران دارایی خود را برداشت می‌کنند، حس احتیاط یا نگرانی فزاینده در بازار را نشان می‌دهند. وجود جریان‌های ورودی قوی می‌تواند با افزایش تقاضا و جذب سرمایه گذاران بیشتر، قیمت‌ها را افزایش دهد و اینگونه یک حلقه بازخورد مثبت ایجاد می‌شود.

طبق گزارش تازه HODL15Capital، دارایی تحت مدیریت صندوق‌های ETF بیت‌کوین در حال حاضر، بیش از 10 میلیارد دلار رسیده است که بی‌شک کاتالیزور اصلی جهش قیمت اخیر این دارایی دیجیتال است.

به عبارت دقیق‌تر، قیمت بیت کوین متناسب با افزایش این جریان‌های ورودی و عملکرد قوی ETFها روندی صعودی را در پیش گرفته است، به طوری که روز نهم فوریه (20 بهمن) یعنی آخرین روز معاملاتی هفته، قیمت بیت کوین تا مرز 48200 دلار افزایش یافت که تقریباً 6 درصد رشد در بازه هفتگی را نشان می‌دهد. در زمان نگارش این مطلب، ارز دیجیتال برتر بازار با حفظ مواضع قبلی خود، در همین دامنه در نوسان است. این مسیر مثبت نشان می‌دهد که حرکت بیت کوین به سمت مارک 50000 دلار در آینده نزدیک با توجه به عملکرد قوی و پایدار ETFهای اسپات بیت کوین، به طور فزاینده‌ای پابرجا خواهد ماند.

گفتنی است که در پی این افزایش قیمت، در مجموع 46.67 میلیون آدرس، معادل بیش از 90 درصد از آدرس‌های بیت کوین اکنون روی سود هستند.

نمودار بیت کوین

سایر عوامل موثر در جهش بیت کوین

برای توضیح این روند صعودی، عوامل دیگری، مانند افزایش پیش‌بینی شده قیمت قبل از رویداد هاوینگ، سیاست‌های پولی فدرال رزرو و پویایی عرضه و تقاضا در بازار نیز باید در نظر گرفته شوند. تا این لحظه، همه شاخص‌های مذکور نشان می‌دهند که بیت‌کوین در آغاز یک چرخه صعودی قدرتمند قرار گرفته است و انتظار می‌رود خیلی زود تراز 50 هزار دلار به حمایت مهمی تبدیل شود که به رسیدن این دارایی به نقطه عطف بعدی کمک شایانی خواهد کرد.

با تمام این اوصاف، ماهیت نوسانی بازار کریپتو همیشه این واقعیت را گوشزد می‌کند که پیش از تصمیم‌گیری در مورد هرگونه سرمایه‌گذاری، تمام جوانب احتیاط با دقت بسیار زیادی در نظر گرفته شوند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cryptobriefing

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array