به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، علیرغم اینکه قیمت بیت کوین هفته گذشته نتوانست مقاومت 43 هزار دلاری را به‌طور کامل پشت سر بگذارد، حجم تراکنش‌های بیت‌کوین در این بازه زمانی به بالاترین حد خود در دو سال اخیر رسیده است و این نشان‌دهنده تمایل سرمایه‌گذاران برای ورود به بازار حتی در سطوح بالای قیمت‌ است.

افزایش حجم معاملات بیت کوین

داده‌های The Block نشان می‌دهد که پس از ثبت رکورد تازه حجم معاملات بیت‌کوین در ماه ژانویه، این روند همچنان ادامه دارد. بر اساس این اطلاعات، روند رشد حجم معاملات از اکتبر 2023 وهمزمان با آغاز گمانه‌زنی‌ها درباره صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین آغاز شده است.

از آن زمان تاکنون، حجم تراکنش‌های بیت‌کوین افزایش ثابتی داشته و هر ماه به عددی بالاتر از ماه گذشته رسیده است. شروع سال 2024، با شکست تمام رکوردهای سال 2023 همراه شد و حجم معاملات این دارایی در طول یک ماه به بیش از 1 تریلیون دلار رسید.

این حجم از تراکنش‌ها گواهی بر وجود احساسات مثبتی است که پس از صدور تاییدیه‌های ETF اسپات بیت کوین بر بازار احاطه پیدا کرد. یکی از نمونه‌های بارز افزایش بی‌سابقه انباشت بیت‌کوین افزایش میزان دارایی تحت مدیریت صادرکنندگان ETFها است که اکنون به رقمی بالغ بر 20000 واحد بیت کوین با ارزش تقریبی 1 میلیارد دلار می‌رسد.

نمودار بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین از Tradingview.com

حرکت بیت کوین به سمت یک شوک عرضه قوی

با خارج شدن ده‌ها هزار واحد بیت کوین از گردش بازار، این دارایی دیجیتال پیشرو می‌تواند به سمت یکی از تاثیرگذارترین شوک‌های عرضه‌ای حرکت کند که تا به حال تجربه کرده است.

در حالی که شوک‌های عرضه بسته به جریان‌های بازار می‌توانند تاثیرات مثبت یا منفی روی قیمت‌ها داشته باشند، مسیر فعلی بیت کوین به روندی مثبت اشاره دارد. از طرفی، عرضه فعال بیت‌کوین طی چند ماه گذشته به پایین‌ترین سطح خود رسیده است که نشان‌دهنده تمایل سرمایه‌گذاران برای نگهداری این دارایی به جای فروش آن است.

ادامه این روند خرید گسترده در میان سرمایه‌گذاران نهادی، عرضه موجود در بازار به کاهش خود ادامه خواهد داد و شوک عرضه حاصل از آن، با افزایش سرسام آور قیمت در واکنش به این کمیابی همراه خواهد شد. در این مورد، پیش‌بینی می‌شود پیش از توزیع مجدد عرضه، قیمت تا مرز 50000 دلار افزایش یابد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: bitcoinist

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array