به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، دادگاه خلق میانی شماره 2 شانگهای در چین، طی اتفاقی عجیب و غیرمنتظره، ضمن تصدیق کمیابی و ارزش ذاتی بیت کوین (BTC)، این ارز رمزپایه را به عنوان یک دارایی دیجیتال منحصر به فرد و غیرقابل تکرار به رسمیت شناخته است.

دادگاه چین روز 25 سپتامبر (3 مهر) گزارشی را منتشر کرد و در آن به بحث درباره توسعه فناوری‌های اینترنتی پرداخت. در این گزارش آمده است که با توسعه فناوری اینترنت، ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، منحصر به فرد و غیرقابل تکرار خواهند بود. در این گزارش آمده است که در میان انبوهی از ارزهای دیجیتال که در حال حاضر در بازار وجود دارند، بیت کوین تفاوت‌های فاحشی با سایرین دارد و به شدت متمایز و منحصر به فرد است.

در ادامه این گزارش به برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد بیت کوین، از جمله کمیاب بودن آن نیز اشاره و اذعان شده است که بیت کوین از ویژگی‌های کلیدی یک ارز مانند مقیاس‌پذیری، سهولت در گردش، ذخیره‌سازی و قابلیت پرداخت برخوردار است و علیرغم ماهیت غیرمتمرکز و نبود مدیریت توسط یک قدرت مرکزی، همچنان شاهد کاربرد در سطح جهان است.

بیت کوین در چین

مخالفت همیشگی چین با صنعت کریپتو

این گزارش قضایی که بیت کوین و ویژگی‌های آن را به عنوان یک طبقه دارایی تایید می‌کند، به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در چین مشروعیت بیشتری می‌بخشد. علیرغم ممنوعیت کلی ارزهای دیجیتال در چین و موضع خصمانه همیشگی این کشور درباره صنعت نوظهور کریپتو، استدلال‌های قانونی برای تعریف بیت کوین به عنوان یک دارایی شخصی مورد توجه دادگاه‌های محلی چین قرار گرفته است.

لازم به یادآوری است که دولت چین در سال 2021 ممنوعیتی را بر انواع مختلف فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال، از جمله استخراج بیت‌کوین، اعمال کرد. با این حال، چندین دادگاه در چین بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال را به‌عنوان دارایی قانونی به رسمیت شناخته‌اند.

اکنون این دادگاه مردمی پس از بررسی ویژگی‌های کیفری این کلاس از دارایی‌ها به این نتیجه رسیده است که دارایی‌های دیجیتال به عنوان نوعی دارایی قانونی واجد شرایط هستند و به همین جهت باید تحت لوای قانون محافظت شوند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array