به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اخیراً شاهد بودیم که قیمت بیت کوین (BTC)، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، از مرز 52 هزار دلار عبور کرد. افزایش خوش‌بینی نسبت به آینده این دارایی و رسیدن به رکورد تاریخی 100 هزار دلار، چشم انداز صعودی آن را بیش از پیش تقویت کرده است. در این بین، برخی از  تحلیلگران حتی هدف 150000 دلاری را در بلندمدت در نظر می‌گیرند ولی معتقدند رسیدن به این هدف مستلزم پشت سر گذاشتن یک دوره اصلاح 40 درصدی خواهد بود.

مایکل ون د پوپ (Michaël van de Poppe)، تحلیلگر برجسته ارزهای دیجیتال، پیش‌بینی‌های جسورانه‌ای را در رابطه با مسیر پیش روی بیت‌کوین ارائه کرده است. به عقیده وی پیش از اینکه بیت کوین به هدف ایده‌آل 150 هزار دلار برسد، شاهد یک پولبک بسیار عمیق خواهد بود. وی در تحلیل اخیر خود از احتمال اصلاح 40 درصدی قیمت قبل از ازسرگیری مسیر صعودی صحبت کرده است.

به گفته ون د پوپ، احساسات بازار اغلب گام را از واقعیت فراتر می‌گذارند و باعث می‌شوند تغییرات قیمت به شکلی اغراق‌آمیز درک شوند. او اظهار داشت: «احساسات همیشه یک شاخص اشتباه بوده است، چراکه همیشه یک گام جلوتر از واقعیت حرکت می‌کند. به همین دلیل است که مردم پول خود را از دست می‌دهند. این نوسانات ناشی از احساسات در تحرکات اخیر بازار، از جمله افزایش بیت کوین تا مرز 50 هزار دلار و اصلاحات بعدی آن نیز مشهود بوده است.»

پیش بینی ون دپوپ از بیت کوین

وی به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران هشدار می‌دهد که یک برنامه استراتژیک بر اساس تحمل ریسک و افق سرمایه‌گذاری خود اتخاذ کنند. او معتقد است معامله‌گران کوتاه‌مدت، به‌ویژه زمانی که قیمت‌ها به سرعت در حال افزایش هستند، باید بیش از هر زمان دیگری محتاط باشند.

طبق پیش‌بینی او، پس از رسیدن قیمت بیت کوین به محدوده 53000 تا 58000 دلار، این پولبک احتمالاً اتفاق خواهد افتاد. بی‌تردید وقوع چنین اصلاحی می‌تواند نقطه ورودی ایده‌آل در کف قیمت فراهم کند.

تاثیر عوامل کلان اقتصادی بر قیمت بیت کوین

ون د پوپ با استناد به عواملی مانند داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI)، در مورد تأثیر رویدادهای اقتصاد کلان بر حرکت قیمت بیت کوین نیز صحبت کرده است. او هشدار داد که تحولات منفی اقتصاد کلان می‌تواند باعث چرخش نزولی سریع در قیمت بیت کوین شود.

علیرغم پتانسیل نوسانات کوتاه مدت، این تحللیگر شناخته شده نسبت به چشم‌انداز بلندمدت بیت کوین ابراز اطمینان کرد و افزایش قیمت تا 150000 دلار را بسیار محتمل دانست.

گفتنی است که در زمان انتشار این مطلب، قیمت بیت کوین با 0.46 درصد کاهش به 51696.41 دلار رسیده است و ارزش بازار آن در حدود 1.01 تریلیون دلار است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array