به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پیش از اعلام خبر توافق نهایی بایدن و مک کارتی درخصوص سقف بدهی، بیت کوین با افت 7.10 درصدی در تایم فریم روزانه، در منطقه 26700 دلاری در حال تحکیم بود. ولی پس از انتشار این خبر، آغاز یک رالی تازه، رمزارز برتر بازار را به کانال 27 هزار دلار وارد کرد و این دارایی اکنون 27214 دلار قیمت دارد.

یکی از تحلیلگران مشهور بازار کریپتو با نام گرت ون لاگن (Gert van Lagen) با بررسی نمودارهای روزانه بیت کوین، از تشکیل یک الگوی “سر و شانه” عالی زیر میانگین متحرک ساده 200 روزه (MA) خبر داده است. این امر باعث می‌شود قیمت برای یک کراس‌اوور صعودی آماده شود.

الگوی سر و شانه نزولی که توسط معامله‌گران برای شناسایی روندهای معکوس قیمت استفاده می‌شود، از سه قله تشکیل شده است که قله میانی بالاتر از بقیه قرار می‌گیرد. در نمونه‌ای مانند این، قیمت می‌تواند شاهد معکوس شدن روند صعودی باشد.

ولی طبق آنچه اکنون در نمودار بیت کوین مشاهده می‌شود ، لاگن معتقد است این الگو تغییر روند نزولی به صعودی را نشان می‌دهد چراکه قله میانی به طرز باورنکردنی پایین‌تر از شانه‌ها قرار دارد (الگوی سر و شانه معکوس). این نشان دهنده پایان احتمالی روند نزولی خواهد بود.

بررسی امواج الیوت در نمودار روزانه بیت کوین

این تحلیلگر روز 20 می (30 اردیبهشت)، با اشاره به امواج ایمپالس الیوت، به 71900 دنبال‌کننده خود گفته بود که بیت‌کوین می‌تواند در جهت یک حرکت صعودی قوی قرار بگیرد:

«تکانه‌های امواج الیوت 2019-2023:

موج 1 – موج ایمپالس یا محرک

موج 2 – موج اصلاحی، زیگزاگ شارپی

موج 3 – موج ایمپالس ، مومنتوم

موج 4 – موج اصلاحی، فلت گسترده

موج 5 – موج ایمپالس، تخلیه حباب قیمت

موج 5: موج هدف دربیت کوین 170 تا 200 هزار دلاری در بازار گاوی»

— گرت ون لاگن (@GertvanLagen) . بیست می 2023

جالب اینجاست که لاگن تنها کسی نبود که پیس از این، احساسات صعودی خود پیرامون بازار بیت کوین را اعلام کرده بود. تحلیلگر کرپتو کوانت (CryptoQuant)، در گزارش روز 26 می خود اعلام کرد که بیت کوین در حال ایجاد یک واگرایی صعودی مشابه با خروجی نزولی نوامبر 2022 است.

نمودار واگرایی صعودی بیت کوین
نمودار واگرایی صعودی بیت کوین؛ منبع: CryptoQuant

این سرمایه‌گذار و تحلیلگر ارزهای دیجیتال به جریان خالص منفی صرافی‌هابه عنوان دلیل دیگری برای حرکت صعودی کوتاه مدت بیت کوین اشاره کرد. ارقام منفی این شاخص، به این معنی است که جریان‌های خروجی بر جریان‌های ورودی غالب هستند.

نتیجه احتمالی این وضعیت می‌تواند نشانه‌ای از انباشت یک دارایی باشد که به‌نوبه‌خود می‌تواند سیگنالی صعودی برای قیمت آن دارایی باشد.

جریان ورود و خروج سرمایه بیت کوین
جریان ورود و خروج سرمایه بیت کوین به صرافی‌ها؛ منبع: CryptoQuant

از نقطه نظر تکنیکال، به نظر می‌رسد نوسانات بیت کوین به طور کلی در حال کاهش است. اخیراً، به ویژه روز 25 می (4 خرداد)، قیمت از منطقه‌ای خارج شد که قسمت پایینی باندهای بولینگر (BB) را لمس کرده بود.

این حرکت به این معنی است که بیت کوین حتی اگر به باندهای بالایی این الگو نرسیده باشد، اکنون از منطقه اشباع فروش خارج شده است. در زمان انتشار این مطلب، شاخص مقاومت نسبی (RSI) زیر خط میانی قرار دارد.

اگرچه این افزایش قیمت اخیر نشان‌دهنده تغییر مومنتوم نزولی است، خریداران بیت کوین باید برای تقویت روند صعودی آتی، تسلط فروشندگان بر بازار را از بین ببرند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array