به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت بیت کوین (BTC)، به تازگی موقعیت خود را بالاتر از مارک 30000 دلار حفظ کرده است. بر اساس داده‌های قیمتی وبسایت مرجع کوین مارکت کپ (coinmarketcap)، به نظر می‌رسد که گاوها در مرحله تحکیم فعلی خود را برای شکست پیش‌بینی‌شده قیمت بالاتر از سقف ۱۲ ماهه ۳۱۴۲۸ دلاری آماده می‌کنند.

به عقیده برخی از تحلیلگران، قیمت بیت کوین باید در این هفته موقعیت بالای 30000 دلار را حفظ کند تا به خریداران بیشتری اجازه دهد به این موج خرید بپیوندند و با افزایش مومنتوم صعودی بر ازدحام احتمالی فروشندگان در منطقه 31000 تا 32000 دلار مقابله کنند.

قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته تغییر محسوسی نداشته است و اکنون با قیمت 30408 دلار معامله می‌شود، در حالی که طی یک هفته گذشته بیش از 13 درصد افزایش را نشان می‌دهد. با ادامه رشد دامیننس بیت‌کوین و رسیدن ارزش بازار این رمزارز به حدود 590 میلیارد دلار، چشم‌انداز بازار احتمالاً در کوتاه مدت به طور قابل توجهی صعودی خواهد بود.

افزایش احتمالی نوسانات بیت کوین پیش از رسیدن به 38000 دلار

علیرغم آرامش نسبی که در حال حاضر در بازار ارزهای دیجیتال تجربه می‌شود، شان فرناندو (Shaun Fernando)، مدیر ارشد ریسک در دریبیت (Deribit)، آستانه حداکثر ضرر برای بیت کوین را مشخص کرده است. این آستانه، یک مقطع بحرانی در بازار است که می‌تواند بیشترین آسیب مالی را به دارندگان قراردادهای آپشن وارد کند و همزمان امکان رسیدن به حداکثر سود را برای فروشندگان آپشن فراهم سازد.

به عقیده فرناندو آستانه حداکثر ضرر در حال حاضر برای بیت کوین 26000 دلار است. او اظهار داشت که رسیدن به این سطح قیمت احتمالاً مقداری از فشار نزولی وارد بر بیت کوین پس از انقضای قریب‌الوقوع قراردادهای آپشن را کاهش می‌دهد.

پیش‌بینی می‌شود با توجه به سیگنال خریدی که از اندیکاتور واگرایی همگرایی میانگین متحرک (MACD) دریافت می‌شود، قیمت بیت کوین روند صعودی خود را برای مدتی حفظ کند. به بیان دیگر، اگر حمایت 30000 دلاری همچنان حفظ شود، بیت کوین سرمایه‌گذاران بیشتری را اعم از خرد و نهادی، به سمت خود فرا می‌خواند.

نمودار بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین (BTC/USD)؛ منبع: Tradingview

در صورتی که اندیکاتور MACD (خط آبی) بالای خط سیگنال قرمز باقی بماند، امید بیشتری به ادامه روند صعودی خواهیم داشت. علاوه بر این، موقعیت بیت کوین بالاتر از میانگین‌های متحرک اعمال شده، از جمله میانگین متحرک نمایی 50 روزه (قرمز)، میانگین متحرک نمایی 100 روزه (آبی) و میانگین متحرک نمایی 200 روزه (بنفش)، باعث تقویت روند صعودی می‌شود.

با وجود تحکیم فعلی بیت کوین بالاتر از تراز 30000 دلار، سرمایه‌گذاران همچنان باید محتاط باشند، چراکه شاخص مقاومت نسبی (RSI) از منطقه اشباع خرید به سمت منطقه خنثی بازگشته است.

اگر این پولبک تایید شود، ممکن است لازم باشد رویکردهای جدیدی برای جلوگیری از گرفتار شدن در تله گاوی بازار اتخاذ کرد. چون در این حالت احتمال سقوط ناگهانی زیر 30000 دلار و رسیدن به مرز 25000 دلار تقویت می‌شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array