به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تیموتی پترسون (Timothy Peterson)، موسس و مدیر سرمایه‌گذاری در Cane Island Alternative Advisors و از نام‌های شناخته‌شده در دنیای کریپتو معتقد است بیت کوین (BTC) می‌تواند ماه آینده به راحتی به زیر 25000 دلار برسد. این تحلیلگر در تازه‌ترین اظهارات خود احتمال ریزش قیمت تا پایین‌ترین سطح محلی را 50-50 پیش‌بینی می‌کند.

احتمال آخرین سقوط بزرگ بیت کوین در ماه سپتامبر

در حالی که گاوهای بیت کوین (خریداران) به تلاش خود برای شکست مقاومت 30000 دلاری ادامه می‌دهند، معامله‌گران و تحلیلگران مختلف، منتظر لمس سطوح پایین‌تر هستند. پترسون که به خاطر دیدگاه‌های تکنیکال دقیقش شناخته شده است، اکنون معتقد است که عملکرد بازار در ماه‌های آگوست و سپتامبر (مرداد و شهریور) ممکن است بازگشتی به مرز 25000 دلار را به همراه داشته باشد.

او با به‌اشتراک گذاشتن نموداری از آمار عملکرد ماهانه جفت ارز بیت‌کوین در برابر دلار آمریکا (BTC/USD) در X (توییتر سابق)، به این نتیجه رسید که «آخرین ریزش بزرگ» بیت کوین ممکن است قبل از پایان ماه سپتامبر رخ دهد. به بیان دیگر، کاهش قیمت بیت کوین طی شش هفته آینده (یا کمی بیشتر) می‌تواند به 15 درصد برسد.

پترسون در ادامه توضیحات خود می‌گوید:  «به احتمال 50 درصد بیت‌کوین تا پایان سپتامبر به زیر 25000 دلار سقوط خواهد کرد. این آخرین شیب نزولی بزرگ قبل از شروع چرخه گاوی بعدی خواهد بود.»

بازده ماهانه بیت کوین
مقایسه بازده ماهانه جفت ارز BTC/USD. منبع: توییتر تیموتی پترسون

همانطور که می‌دانید، سپتامبر به طور سنتی ماه “بدی” برای گاوهای بیت کوین بوده است. از سال 2017، پرایس اکشن بیت کوین هر سال کندل ماهانه سپتامبر را با قیمتی پایین‌تر از آغاز ماه بسته است. در همین حال، ماه آگوست به استثنای سال 2017، همیشه وضعیتی مختلط داشته و سود یا زیان اندکی را به همراه دارد.

“پایین‌ترین قیمت آتی” بیت کوین به تراز 100 هزار دلار تا اواسط سال 2026 اشاره دارد

پترسون در ادامه صحبت‌های خود، چشم‌انداز صعودی بیت‌کوین را دو برابر کرد. علاوه بر پیش‌بینی یک اصلاح نهایی مهم قبل از آغاز روند صعودی، تحلیل‌های اخیر مهلتی کمتر از 1000 روز (چیزی در  حدود سه سال) برای رسیدن BTC/USD به مرز 100000 دلار را درنظر گرفته‌اند.

این پیش‌بینی به لطف معیار معروف پترسون موسوم به “پایین‌ترین قیمت آتی” (Lowest Price Forward) ارائه شده است که پیش‌بینی قیمت برای تاریخ‌های خاصی در آینده را در اختیار تحلیلگران قرار می‌دهد. شهرت اصلی این معیار به پیش‌بینی صحیح آخرین لمس تراز 10 هزار دلار بیت‌کوین در سپتامبر 2020 برمی‌گردد.

پترسون با اطمینان کامل در پست روز 8 آگوست (17 مرداد) خود نوشت: “اگر روند “پایین‌ترین قیمت آتی” بیت کوین را به دلیل افت سال 2022 رد کردید، به یاد داشته باشید که قیمت بیت کوین معمولاً پس از یک بازار نزولی به زیر خط روند سقوط می‌کند.

«بازارهای خرسی برای انتظار هستند، نه شک و تردید. بیت کوین کمتر از 1000 روز با 100 هزار دلار فاصله دارد.»

پایین‌ترین قیمت آتی بیت کوین
نمودار پایین‌ترین قیمت آتی بیت کوین. منبع: توییتر تیموتی پترسون

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array