به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، علیرغم نگرانی‌های فزاینده‌ای که پیرامون مقاومت سرسخت 23 هزار دلاری وجود داشت، بیت کوین موفق شد هفته خود را بالاتر از این ناحیه به اتمام برساند. بزرگ‌ترین رمزارز بازار، در حال حاضر، با 1.12 درصد افزایش روزانه، با قیمتی در حدود 23 هزار و 422 دلار دست به دست می‌شود و گاوها (خریداران) به منطقه 30 هزار دلاری چشم دوخته‌اند.

داده‌های تریدینگ ویو و کوین تلگراف مارکتس (Cointelegraph Markets) حاکی از افزایش 600 دلاری قیمت این ارز نسبت به پایین‌ترین سطح ثبت شده آخر هفته گذشته می‌باشد. البته ناگفته نماند که این همچنان پایین‌تر از سطوحی است که تحلیلگران پیش از اتمام ماه منتظر آن هستند.

نمودار روزانه بیت کوین

نمودار روزانه بیت کوین؛ منبع: coinmarketcap

این درحالی است که برخی از فعالان بازار همچنان انتظار دارند قیمت به زودی تراز 30 هزار دلار را فتح کند. برای مثال، کالئو (Kaleo)، معامله‌گر محبوب، معتقد است منطقه 30 هزار دلاری هنوز مثل یک آهنربا برای بیت کوین عمل می‌کند:

«30 هزار دلار هنوز هم یک آهنربا است.»

در همین حال، یکی دیگر از معامله‌گران مشهور با نام آلتکوین شرپا (Altcoin Sherpa) برای رسیدن به این هدف، یک بازه زمانی 4 تا 6 هفته‌ای را پیش‌بینی می‌کند.

“بیت کوین (BTC) هنوز در مرحله گذار از یک بازار خرسی به بازار گاوی به سر می‌برد، این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که خط گردن شکسته شود!”

نظر تحلیلگر بلومبرگ در مورد بیت کوین: “روند نزولی ادامه دارد”

در همین حال، مایک مک‌گلون (Mike McGlone)، استراتژیست ارشد بلومبرگ اینتلیجنس، با نگاهی به آینده، در مورد توانایی گاوها برای غلبه بر منطقه مقاومت 25 هزار دلاری تردید دارد.

او در خلاصه‌ای از تحقیقات جدید خود در توییتر نوشت: «بادهای مخالف با قدرت به وزیدن ادامه می‌دهند. با فدرال‌ رزرو نجنگید. این بانک مرکزی در سال 2022 به عنوان اصلی‌ترین عامل بازدارنده در بازارها عمل کرد و این رویه در سه ماهه نخست امسال نیز ادامه دارد.»

در همین تحقیق پیش‌بینی شده است که وقتی صحبت از جفت‌ارز BTC/USD به میان باشد، «افرادی که دیدگاه تاکتیکی‌تری دارند، احتمالاً روی فروش تمرکز می‌کنند»؛ در حالی که «ممکن است مدتی طول بکشد تا خرید و هولد کردن، به بخش غالب بازار تبدیل شوند».

هفته قبل، این امید وجود داشت که تراز 25 هزار دلار مانع چندان بزرگی نباشد و BTC/USD بتواند بدون زحمت زیاد از آن عبور کند. ولی اکنون قدرت واقعی آن نمایان شده است. علاوه بر درخواست‌های فروش در دفتر سفارش صرافی‌ها، میانگین‌های متحرک کلیدی (MAs) به‌ویژه خطوط روند 50 هفته‌ای و 200 هفته‌ای بیت‌کوین بالاتر از این تراز قرار دارند. همین خط نزولی میانگین متحرک 50 کافی بود تا مک گلون را به این نتیجه برساند که این “روند نزولی فعلاً به قوت خود باقی می‌ماند.”

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array