به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از جهش غیرمنتظره قیمت بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) و سایر ارزهای دیجیتال در 24 ساعت گذشته، بیش از 70 میلیون دلار پوزیشن شورت در بازار به طور ناگهانی لیکوئید شد.

طبق داده‌های وبسایت TradingView، پامپ ناگهانی 3 درصدی بیت کوین تنها ظرف 15 دقیقه باعث شد قیمت این دارایی دیجیتال از حدود 27100 دلار به مرز 28053 دلار برسد. در حال حاضر، رمزارز اول بازار با 3.92 درصد رشد در بازه زمانی روزانه، با قیمت 28100 دلار دست به دست می‌شود.

«آغاز ماه آپتوبر برای طرفداران این ماه مبارک باشد!»

— The Wolf Of All Streets  دوم اکتبر 2023

به همین ترتیب، قیمت ارز بومی شبکه بلاکچین اتریوم یعنی اتر نیز افزایش یافت و با یک جهش کوتاه 4.7 درصدی تا مرز 1755 دلار رسید. این دارایی نیز اکنون با 3.20 درصد جهش روزانه با قیمت 1727 دلار در حال معامله شدن است.

این حرکت ناگهانی در بازار جامعه کریپتو را بهت‌زده کرده است. به عقیده بسیاری از مفسران این جهش در واقع نشان می‌دهد که بازار به استقبال ماه طلائی سال، یعنی اکتبر می‌رود که به دلیل سابقه رشد ارزش دارایی‌های دیجیتال در میان اعضای جامعه به آپتوبر (Uptober) مشهور است. مایکل ون دپوپ (Michaël van de Poppe) تحلیلگر مشهور بازار در این خصوص در پستی در اپلیکیشن X نوشت:

«به آپتوبر خوش آمدید! آغاز سه ماهه چهارم و حرکت به سمت یک دوره سه ماهه عالی که امسال با احتمال تاییدیه ETF بیت کوین و رالی قبل از هاوینگ تقویت می‌شود را تبریک می‌گویم! حرکت بالقوه بیت کوین تا 40000 دلار منطقی خواهد بود.»

همانطور که گفتیم، Uptober یک اصطلاح در دنیای رمزارزها برای ماه اکتبر است که معمولاً یک ماه صعودی برای قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیل کوین گلس (CoinGlass)، از سال 2013 تاکنون، تنها دو بار در ماه اکتبر  شاهد بازده ماهانه منفی بوده‌ایم.

تاریخچه بازده ماهانه بیت کوین
تاریخچه بازده ماهانه بیت کوین از سال 2013 تاکنون. منبع: Coinglass.

یکی از رویدادهایی که بازار کریپتو با خوش‌بینی منتظر آن است، تایید بالقوه یکی ازصندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده است. این در حالی است که به نظر اکثر تحلیلگران، ژانویه 2024 محتمل‌ترین تاریخ برای اعلام چنین خبری خواهد بود.

در حالی که آن دسته از معامله‌گرانی که با پوزیشن‌های لانگ (خرید) به استقبال اکتبر رفتند با اولین حرکت قابل توجه قیمت آغاز این ماه را جشن می‌گیرند، فروشندگان کوتاه‌مدت زیان سنگینی را متحمل شدند؛ چراکه این جهش سریع قیمت باعث شد حدود 70 میلیون دلار از پوزیشن‌های شورت (فروش) تنها در عرض دو ساعت لیکوئید شوند.

لیکوئید شدن پوزیشن های شورت بیت کوین
بیش از 70 میلیون دلار پوزیشن شورت در 24 ساعت گذشته لیکوئید شد. منبع: Coinglass

به عبارت دقیق‌تر، بر اساس داده‌های کوین گلس، نزدیک به 36 میلیون دلار پوزیشن شورت بیت کوین (BTC) و 23 میلیون دلار پوزیشن شورت اتریوم (ETH) در نتیجه این حرکات ناگهانی قیمت لیکوئید شده و زیان سنگینی را بر معامله‌گران وارد کرده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array