به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بزرگ‌ترین نهنگ سازمانی بیت کوین، یعنی مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، به لطف افزایش کم‌نظیر قیمت این دارایی طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر شاهد افزایش ارزش سهام خود بوده است. سهام این شرکت که با نام اختصاری MSTR معامله می‌شود، احتمالاً به دلیل ارتباط گسترده‌ای که با پرچمدار بازار کریپتو دارد، توانسته است در مقایسه با بزرگترین شاخص‌های بازار سهام ایالات متحده، با اختلاف، عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

برتری سهام مایکرواستراتژی (MSTR) نسبت به S&P 500

دو ماه از آغاز سال جدید میلادی گذشته است و بازارهای مالی ایالات متحده نتایج امیدوارکننده‌ای را در این مدت نشان داده‌اند. برای مثال، شاخص S&P 500  که شناخته شده‌ترین شاخصی است که عملکرد 500 شرکت بزرگ سهامی عام در ایالات متحده را ردیابی می‌کند، کمی بیش از 8٪ افزایش یافته و در محدوده بی‌سابقه 5100 قرار گرفته است. میانگین صنعتی داوجونز و نزدک کامپوزیت نیز در همان بازه زمانی شاهد افزایش ارزش خود بوده‌اند.

با این حال، مایکرواستراتژی (MicroStrategy) که در فهرست نزدک قرار دارد، در صف اول سودهای این شاخص بوده است. در واقع، MSTR از ابتدای سال تاکنون بیش از 50 درصد افزایش یافته و در پایان هفته گذشته ارزش آن به بیش از 1000 دلار رسیده است. در نتیجه این نوسانات مثبت، ارزش سهام این شرکت به بالاترین رکورد تاریخی خود یعنی 1300 دلار که در فوریه 2021 ثبت شد، نزدیک شده است.

ارزش سهام مایکرواستراتژی MSTR
ارزش سهام مایکرواستراتژی (MSTR) در آخرین جلسه معاملاتی روز جمعه

این تضاد شدید بین عملکرد مایکرواستراتژی (MicroStrategy) و سایر سهام بازار ایالات متحده احتمالاً به بزرگترین ارز دیجیتال بازار مربوط می‌شود. این غول هوش تجاری در آگوست 2020 با خرید بیت کوین، یک استراتژی مالی تا حدودی غافلگیرکننده و بحث‌برانگیز را در پیش گرفت.

این استراتژی با چند خرید چند میلیون دلاری شروع و روند انباشت این دارایی طی سه سال و نیم بعد تشدید شد، زیرا شرایط بازار بر سیاست شرکت تأثیری نداشت. درست برعکس، مایکل سیلور که در نهایت از سمت مدیرعاملی این شرکت کناره‌گیری کرد تا بیشتر تمرکز خود را روی بیت کوین معطوف کند، به دفاع از این دارایی ادامه داد و حتی زمانی که ارزش آن از حدود 69000 دلار به زیر 20000 دلار سقوط کرد، دست از طرفداری از این دارایی برنداشت.

مایکرواستراتژی (MicroStrategy) که به خرید بیت کوین ادامه می‌دهد، مجموع موجودی خود را طی آخرین گزارش‌ها به 193000 BTC رسانده است. این شرکت کمی بیش از 6 میلیارد دلار برای جمع‌آوری این ثروت دیجیتالی هزینه کرده است، اما افزایش اخیر ارزش بیت کوین به این معنی است که با دوبرابر شدن ارزش سرمایه‌گذاری، اکنون مایکرواستراتژی از سود هنگفتی بالغ بر 6 میلیارد دلار بهره‌مند شده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cryptopotato

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array