به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بانک سرمایه‌گذاری بزرگ برزیلی بی‌تی‌جی پکچل (BTG Pactual) با راه‌اندازی استیبل‌کوین خود با پشتیبانی دلار آمریکا به ارائه خدمات جدید ارزهای دیجیتال ادامه می‌دهد.

بی‌تی‌جی پکچل در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی بی‌تی‌جی دال (BTG Dol)، یک استیبل کوین جدید است که با نسبت 1:1 به دلار آمریکا با استفاده از خدمات حضانتی بانک، متصل شده است.

بی‌تی‌جی پکچل با اعلام این خبر در 4 آوریل (15 فروردین) گفت که این استیبل کوین به دارندگان این امکان را می‌دهد تا بخشی از سهام خود را “دلار” کنند و به مشتریان کمک کند تا بین سیستم مالی سنتی و اقتصاد دیجیتال جدید تعامل داشته باشند.

“ما در حال نوآوری در استفاده از فناوری مالی به نفع مشتریان خود هستیم.”

آندره پورتیلیو (André Portilho)، رئیس دارایی‌های دیجیتال بی‌تی‌جی پکچل، گفت: هنگام خرید بی‌تی‌جی دال، سرمایه‌گذاران به روشی ساده‌تر، ایمن‌تر و هوشمندانه‌تر برای سرمایه‌گذاری دلاری دسترسی دارند.

بر اساس این اعلامیه، استیبل کوین جدید بی‌تی‌جی دال مبتنی بر مینت (Mynt)، پلتفرم اختصاصی فناوری رمزارزی بی‌تی‌جی پکچل است. مینت که یک سال پیش راه اندازی شد به کاربران اجازه می‌دهد تا در رمزارزهایی مانند بیت کوین و اتر سرمایه گذاری کنند.

بی‌تی‌جی

مارسل مونتیرو (Marcel Monteiro)، رئیس عملیات مینت، گفت:
“ما اخیراً هشت دارایی جدید را راه‌اندازی کرده‌ایم، در حال حاضر 22 ارز دیجیتال روی پلتفرم  و استیبل کوین خود را داریم. این نشان می‌دهد که بانک به فناوری اعتماد دارد و به تعهد خود برای ارائه محصولات و خدمات دیجیتال نوآورانه جدید ادامه می‌دهد.”

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، تایلر و کامرون وینکلووس (Tyler and Cameron Winklevoss) صرافی ارز دیجیتال جمینای (Gemini) را با بی‌تی‌جی پکچل برای تامین حضانت برخی از وجوه مربوط به دارایی‌های دیجیتالی بانک شریک کردند.

گزارش شده است که بی‌تی‌جی پکچل یکی از اولین صندوق‌های بیت کوین است که در سال 2021 (1400) در برزیل راه اندازی شد، با نگهداری و سایر خدمات توسط دو زیرمجموعه جمینای ، حضانت جمینای و جمینای فاند سولوشنز (Gemini Fund Solutions) ارائه شد.

بانک‌های برزیلی مدتی است که از خدمات ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. در ماه فوریه (بهمن 1401)، بانک بزرگ برزیلی بنکو دو برزیل (Banco do Brasil) مشتریان را قادر ساخت تا مالیات خود را با رمزارزهایی مانند بیت کوین از طریق یک ابتکار مشترک با شرکت رمزارزی محلی بیتفای (Bitfy) پرداخت کنند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array