به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ارزیابی شرکت بیمه سپرده فدرال ایالات متحده (FDIC) از سیگنچربانک (Signature Bank)، مدیریت ضعیف و شیوه‌های مدیریت ریسک ناکافی را به عنوان علت اصلی سقوط آن نشان داد.

رگولاتورهای فدرال برای محافظت از اقتصاد ایالات متحده و تقویت اعتماد عمومی به سیستم بانکی، بانک سیگنچر را در 12 مارس (21 اسفند) تعطیل کردند. FDIC برای رسیدگی به فرآیند بیمه منصوب شد.

federalreserve، USTreasury، FDICgov، بیانیه‌ای در مورد اقدامات برای محافظت از اقتصاد ایالات متحده از طریق تقویت اعتماد عمومی به سیستم بانکی ما و اطمینان از ایمن ماندن پس‌انداز سپرده‌گذاران صادر کرد:

– فدرال رزرو (@federalreserve) 12 مارس 2023

 

در 29 آوریل (9 اردیبهشت)، گزارش FDIC تاکید کرد که سقوط بانک‌های بزرگ ایالات متحده، مانند بانک سیلورگیت و بانک سیلیکون ولی، باعث عدم نقدشوندگی به دلیل تخلیه سپرده شده است. رگولاتور در ادامه بیان کرد:

“با این حال، دلیل اصلی شکست SBNY مدیریت ضعیف بود. مدیریت SBNY شیوه‌های حاکمیت شرکتی خوب را در اولویت قرار نداد، هیچ‌وقت به نگرانی‌های بازرس FDIC توجه نکرد و همیشه در رسیدگی به توصیه‌های نظارتی FDIC (SR) به موقع پاسخگو نبود.”

FDIC

همبستگی قیمت سهام SBNY با رویدادهای صنعت کریپتو. منبع: FDIC

FDIC هیئت مدیره و مدیریت سیگنچر را به دنبال رشد نامحدود با استفاده از سپرده‌های بیمه نشده بدون اجرای استراتژی‌های مدیریت ریسک نقدینگی متهم کرد.

این گزارش همچنین نشان داد که سیگنچر اغلب رسیدگی به نگرانی‌های FDIC یا اجرای توصیه‌های نظارتی تنظیم کننده یا قانون‌گذار را رد می‌کند. از سال 2017 (1396)، FDIC نامه‌های نظارتی متعددی را با استناد به انتقادات نظارتی، حسابرسی یا مدیریت ریسک به SBNY ارسال کرده است؛ همانطور که در زیر نشان داده شده است.

FDIC

SRهای پیشنهادی از نامه‌های نظارتی جهت بررسی هدفمند در زمان شکست SBNY. منبع: FDIC

 

به دلیل عدم انطباق با توصیه‌ها، FDIC رتبه‌بندی مؤلفه نقدینگی SBNY را از سال 2019 (1398) به 3 کاهش داد، که بیشتر بر نیاز به بهبود شیوه‌های مدیریت صندوق تأکید کرد.

گزارش شده است که دو نهاد دولتی قبل از سقوط بانک سیگنیچر به دلیل پولشویی در حال تحقیق بودند. گزارشی از 15 مارس (24 اسفند) نشان داد که وزارت دادگستری ایالات متحده در حال بررسی این بانک برای پولشویی احتمالی است.

علاوه بر این، تحقیقات موازی توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده گزارش شده است. با این حال، هنوز مشخص نیست که تحقیقات چگونه به بسته شدن بانک کمک کرده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array