به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس گزارش شرکت امنیت بلاکچین Immunefi، در سه ماهه اول سال 2023، بی‌ان‌بی چین (BNB Chain) به عنوان شبکه‌ای با بیشترین درصد از کلاهبرداری‌های راگ‌پول (rug pull) شناخته شده است. این گزارش که با عنوان «زیان‌های صنعت کریپتو در سه ماهه اول 2023» منتشر شد، به بررسی انواع حملات هکری و کلاهبرداری‌های رمزارزی انجام شده در سه ماهه اول سال پرداخته است.

براساس این گزارش، زنجیره بایینس (BNB Chain) بیش از 73.3 درصد از کل حملات راگ‌پول (rug pull) در اکوسیستم ارزهای رمزپایه را میزبانی کرده است. پس از آن، بلاکچین اتریوم با 26.7 درصد در رتبه دوم قرار دارد.

در ادامه این گزارش آمده است که دو شبکه بایننس و اتریوم دو هدف بزرگ برای هکرها و کلاهبرداران بوده‌اند و مجموعاً 68.8 درصد از کل ضررهای وارد شده در این مدت را به خود اختصاص داده‌اند. از بین این دو شبکه، بی‌ان‌بی چین (BNB Chain) با 41.3 درصد از کل ضررهای ناشی از حملات هکری و کلاهبرداری‌ها، بیشترین ضربه را متحمل شده است.

راگپول در BNB Chain

در این میان، کلاهبرداری‌هایی از نوع راگ‌پول بیش از همه در این شبکه برجسته شده‌اند. این نوع کلاهبرداری توسط توسعه دهندگانی انجام می‌شود که بعد از جمع‌آوری سرمایه، پروژه خود را بدون ارائه محصول یا خدمات وعده داده شده تعطیل می‌کنند. طبق گزارش Immunefi، بی‌ان‌بی چین (BNB Chain) در سه ماهه نخست سال 2023، شاهد حدود 73.3 درصد از کل کلاهبرداری‌های راگ‌پول بوده است.

در گزارش Immunefi، نیاز مبرم به افزایش اقدامات امنیتی در صنعت کریپتو، به ویژه در بی‌ان‌بی چین (BNB Chain) برجسته شده است. با افزایش روزافزون محبوبیت این شبکه، این احتمال وجود دارد که هکرها و کلاهبرداران بیشتری تلاش کنند از آسیب‌پذیری‌های موجود در این سیستم سوء‌استفاده کنند. این امر باعث می‌شود سرمایه‌گذاران با هوشیاری زیاد، قبل از سرمایه‌گذاری در هر پروژه رمزارزی، دقت لازم را داشته باشند.

در حالی که بی‌ان‌بی چین (BNB Chain) نیز همانند سایر شبکه‌ها، در سه ماهه اول سال 2023 به اندازه خود با چالش‌های متعدد مواجه بوده است، اما همچنان یکی از پرکاربردترین شبکه‌ها در این اکوسیستم است. محبوبیت این شبکه را می‌توان به کارمزد پایین تراکنش، زمان تایید سریع و پشتیبانی از قراردادهای هوشمند نسبت داد. همانطور که این شبکه به تکامل و بهبود خود ادامه می‌دهد، این احتمال وجود دارد که طی سال‌های آینده همچنان نیرویی مسلط در صنعت کریپتو باقی بماند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

منبع:blockchain.news

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array