به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، داده‌‌های جدید بلاکچین نشان می‌دهد، ویتالیک بوترین ( Vitalik Buterin)، بنیانگذار اتریوم، کل سهام باقی مانده خود از 500 توکن میکر دائو (MakerDAO) را امروز در پروتکل CoW به فروش رسانده و در ازای آن 353 واحد اتر (ETH) به ارزش حدود 580 هزار دلار دریافت کرده است.

این اقدام جنجالی ویتالیک بوترین به دنبال پست وبلاگی صورت گرفته است که رون کریستنسن (Rune Christensen) مدیر ارشد اجرایی و بنیانگذار میکر دائو (MakerDAO ) روز جمعه منتشر کرد و در آن از برنامه‌های بلندمدت خود برای اجرای مجدد پروژه جدیدی به نام NewChain فورک شده از بستر بلاکچین سولانا رونمایی کرد. انتقال به پایگاه کد سولانای مبتنی بر Rust برای این پروژه که در حال حاضر در سالیدیتی و بر بستر شبکه اتریوم نوشته شده است، اتفاق بسیار بسیار مهمی خواهد بود.

رون کریستینسن و بوترین

چرا کریستنسن آینده خود را در سولانا می‌بیند؟

کریستنسن به سه دلیل پایگاه کد سولانا را برای NewChain مناسب‌تر می‌داند که عبارتند از کیفیت فنی و بهینه‌سازی پایگاه کد سولانا، انعطاف پذیری اکوسیستم سولانا پس از سقوط اف تی ایکس (FTX)، و نمونه‌های بسیار از فورک‌های موفق قبلی سولانا مانند Pyth Network.

کریستنسن در پست خود از آینده‌ای احتمالی صحبت کرده است که در آن NewChain MakerDAO به عنوان یک پل امن بین اتریوم و سولانا عمل می‌کند. وی از شبکه کازماس (Cosmos) به عنوان یکی دیگر از رقبای اصلی برای پایگاه کد NewChain نام برد.

استیبل کوین دای (DAI) میکر دائو در حال حاضر با عرضه 3.9 میلیارد دلاری، سومین استیبل کوین بزرگ مبتنی بر دلار آمریکا است، اگرچه با رهبر بی‌بدیل بازار یعنی تتر با سرمایه 82.9 میلیارد دلاری فاصله بسیاری دارد.

گفتنی است که ویتالیک بوترین سهام اولیه خود متشکل از 1071 توکن MKR را در آوریل 2018، زمانی که قیمت آن 905 دلار بود، خریداری کرده بود. با این اوصاف، بوترین از فروش این دارایی حدود 27 درصد سود کرده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: theblock

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array