به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی گوگل در سال 2019 هویت بصری جدیدی برای سیستم‌عامل موبایلی خود یعنی اندروید طراحی و معرفی کرده بود.
حالا، تقریباً 4 سال بعد، ظاهر برند اندروید با فونت و لوگوی جدید سه‌بعدی مجدداً به‌روزرسانی شده است.

در این به‌روزرسانی، پس از سالها اصرار بر نگارش اسم این سیستم‌عامل با حروف کوچک انگلیسی، بالاخره اولین حرف کلمه اندروید با حروف بزرگ و به‌صورت Android نوشته شده و حروف n و r کاملاً گِرد شده‌اند و یادآور طراحی‌های آینده‌نگرانه سال 2008 و 2014 کمپانی گوگل هستند.

همچنین، لوگوی ربات معروف اندروید دیگر دوبعدی و تخت نیست و طراحی جدید آن سه‌بعدی و تعاملی‌تر است.

اندروید
غرفه گوگل در نمایشگاه CES 2023 – نمایی از لوگوی جدید و سه‌بعدی

لوگوی صورتک سه‌بعدی اندروید برای اولین بار در رویداد CES 2023 مشاهده شده بود، اما همچنان عبارت android با حروف کوچک نمایش داده شده بود. این لوگو سپس در طی کنفرانس جهانی Google I/O مجدداً مشاهده شده و نمایانگر تغییرات جدید گوگل در آن بود.

اما این دو تغییر به‌صورت همزمان برای اولین بار در تبلیغ سیستم‌عامل اندروید برای اپ‌های داخلی این کمپانی در گوشی‌های هوشمند Galaxy S23 Ultra و Flip 4 دیده شده‌اند.

اندروید
نمایی از تغییرات نهایی اعمال شده توسط گوگل در فونت و لوگو

تأیید اخبار به‌روزرسانی ظاهر اندروید توسط گوگل

کمپانی گوگل امروز رسماً تغییرات ظاهری این سیستم‌عامل را تأیید کرده و گفت تغییرات بیشتری نیز در راه هستند و به‌زودی درباره آنها اطلاع‌رسانی خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود این لوگوی سه‌بعدی به‌زودی در صفحه بوت نسخه‌های جدید این سیستم‌عامل ظاهر شود.

گوگل در بیانیه خود نوشت: “ما مدتی است در حال نمایش تغییرات هویت بصری جدید اندروید در مناطق مختلفی از جمله غرفه گوگل در نمایشگاه CES امسال و کمپین‌های آنلاین و اطلاعیه‌های تبلیغاتی هستیم. در ماه‌های آینده خبرهای خوب دیگری نیز در راه هستند، منتظر این اخبار باشید!”

منبع: 9to5google

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array