به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  وب‌سایت Eternos.life اعلام کرده است که قصد دارد با ساخت هویت دیجیتالی از یک مرد مبتلا به یک بیماری لاعلاج، به بازماندگان او کمک کند پس از مرگ، با او ارتباط برقرار کنند. این اقدام می‌تواند انقلابی بزرگ در دستاوردهای جدید هوش مصنوعی باشد.

شرکت هوش مصنوعی Eternos گفته است صدا، شخصیت و خاطرات «مایکل بومر»، را برای ایجاد یک نسخه دیجیتالی از او ضبط کرده است. این تیم قصد دارد با یکپارچه سازی این داده‌ها، متون و قابلیت‌های چت، کاری کند که خانواده‌ بومر بتوانند بعد از مرگ مایکل همچنان با او ارتباط برقرار کنند. بومر درباره این تجربه بی‌سابقه می‌گوید:

«من این فرصت را پیدا کرده‌ام که بعد از مرگ هم همچنان حضور داشته باشم.»

هویت دیجیتالی یا زندگی جاویدان با کمک هوش مصنوعی

هوش‌مصنوعی شرکت Eternos این قابلیت را دارد که بعد از دریافت حداقل 300 جمله، یاد بگیرد که چگونه صدای یک فرد را تکرار کند. گزارش Eternos حاکی از آن است که مایکل برای این منظور، 150 داستان در ارتباط با وقایع زندگی‌، ارزش‌ها و تجربیات خود را برای آموزش این مدل تعریف کرده است.

مایکل بومر هوش مصنوعی هویت دیجیتال

تمام این اطلاعات برای آموزش هوش مصنوعی Eternos در پایگاه داده ذخیره شده و می‌تواند برای پاسخ به سوالات افراد، بخشی از آنها را از فضای ابری انتخاب کند. محققان Eternos ادعا می‌کنند که این هوش مصنوعی به اندازه‌ای هوشمند و پیشرفته است که حتی می‌تواند ارزش‌های یک فرد در زندگی را نیز مد نظر قرار دهد.

بومر در رابطه با عملکرد این هوش مصنوعی گفته است همسر و فرزندانش تایید می‌کنند که پاسخ دریافت شده از این هوش مصنوعی دقیقاً با رفتارهای شخص او مطابقت دارد. همسر مایکل نیز در تایید این حرف گفته است این هوش مصنوعی دقیقاً مانند همسرش رفتار کرده و حتی قادر است مثل او و با ادبیاتی مشابه، به زبان‌های آلمانی و انگلیسی صحبت کند.

گفتنی است که مایکل بومر یک طراح نرم‌افزار نسبتاً مشهور اهل برلین است. او بعد از اینکه از وجود بیماری لاعلاجش آگاه شد، خبر آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد. «رابرت لوکاسیو»، یکی از بنیان‌گذاران Eternos.life، که تحت تاثیر این خبر قرار گرفته بود تصمیم گرفت به او کمک کند با استفاده از هوش مصنوعی، بعد از مرگ، با هویتی دیجیتالی در کنار خانواده‌اش بماند!

منبع: interestingengineering

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array