به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، به‌نظر می‌رسد کمپانی گوگل قصد داشته باشد به‌زودی از دو اشتراک بیزینسی و سازمانی هوش مصنوعی Gemini خود در محیط Workspace رونمایی کند. کمپانی گوگل اخیراً تمام پروژه‌های هوش مصنوعی خود را تحت‌نام برند “Gemini” ری‌برند کرده و به کاربران خود نیز وعده داده بود که دستیار هوشمند Duet AI نیز به‌زودی با این هوش مصنوعی جایگزین خواهد شد.

نسخه‌های سازمانی و بیزینسی این هوش مصنوعی قابلیت‌های پیشرفته‌تری نسبت به مدل معمولی دارند و از مکالمات کاربران و داده‌های شرکت‌ها برای آموزش الگوریتم‌های هوش مصنوعی کمپانی گوگل استفاده نمی‌کنند.

هوش مصنوعی Gemini

شروع طوفانی هوش مصنوعی Gemini

حالا، تنها 10 روز پس از ری‌برند چت‌بات هوش مصنوعی Bard، بالاخره نوبت به برنامه‌های کاربردی محیط Google Workspace رسیده است. این کمپانی بزرگ بسیاری از قابلیت‌های هوش مصنوعی خود را در قالب دستیار هوشمند Duet AI به کاربران این محیط ارائه می‌دهد. اما حالا Gemini قرار است وظایف این دستیار را نیز به‌عهده بگیرد و این دو اشتراک‌ جدید به‌زودی جایگزین این دستیار هوشمند خواهند شد.

براساس اطلاعات افشاشده اخیر در محیط پلتفرم X، ورود هوش مصنوعی Gemini به محیط برنامه‌های Workspace به همراه دو سرویس اشتراکی جدید خواهد بود. این برنامه‌های اشتراکی که برای مشتریان بیزینسی و سازمانی طراحی شده‌اند؛ به‌ترتیب “Gemini Business” و “Gemini Enterprise” نام دارند. براساس اسناد لو رفته از این تغییرات پیش‌رو، رونمایی از این اشتراک‌ها به‌زودی و همین فردا، چهارشنبه 21 فوریه (2 اسفند) اتفاق خواهد افتاد.

مشتریان سازمانی و بیزینسی گوگل می‌توانند با تهیه کردن اشتراک پولی Gemini Enterprise و Gemini Business به پیشرفته‌ترین و قدرتمندترین مدل زبانی هوش مصنوعی این کمپانی، یعنی Ultra 1.0 دسترسی داشته باشند. همچنین از داده‌های سازمانی و محرمانه مشترکین این دو سرویس به‌صورت ویژه‌ای محافظت خواهد شد.
براساس این اسناد، قرار است این دو اشتراک جدید به زبان انگلیسی و در بیش از 100 کشور جهان به کاربران عرضه شود.

به‌نظر می‌رسد کمپانی گوگل قصد دارد با معرفی اشتراک‌های Business و Enterprise هوش مصنوعی جدید و قدرتمند خود، دستیار هوشمند Duet AI و اشتراک متصل به آن را برای همیشه از دور خارج کند. اشتراک Duet AI در حال حاضر ماهانه 30 دلار برای کاربران هزینه‌بر است اما هنوز جزئیاتی درباره نحوه قیمت‌گذاری دو اشتراک جدید Gemini در دسترس نیست.
با توجه به اینکه اشتراک فعلی Duet AI قرار است به‌زودی به دو اشتراک جایگزین تقسیم شود؛ به احتمال بسیار زیاد قیمت این دو اشتراک با توجه به دسترسی‌هایشان (مانند تفاوت اشتراک‌های ChatGPT Teams و ChatGPT Enterprise) متفاوت خواهد بود.

منبع: Android Central

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array