به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، توکن گس شبکه بلاکچین شیباریوم (Shibarium) معروف به بون (BONE) روز گذشته شاهد تغییرات قابل‌توجهی بود که با عنوان «انصراف از مالکیت قرارداد توکن (renouncing ) شناخته می‌شود. این به‌روزرسانی چند روز پس از آن صورت گرفت که تیم توسعه‌دهندگان شیبا اینو اعلام کرد عملیات استخراج توکن‌های بون (BONE ) باقی‌مانده را تکمیل کرده است.

به دنبال این تغییر، مالک با واگذاری کامل کنترل خود بر قرارداد هوشمند، توکن بون ( BONE) را به یک توکن غیرمتمرکز و به دور از هرگونه تغییر یا دستکاری احتمالی تبدیل می‌کند؛ این کار با هدف ایمن‌سازی سیستم در برابر دستکاری یا مداخلات ناخواسته صورت می‌گیرد.

کال داریا  (Kaal Dhairya)، یکی از توسعه‌دهندگان شیبا اینو، با انتشار یک پست در ایکس (X) ضمن تاکید بر تعهد همیشگی این تیم در ارائه سیستم‌های غیرمتمرکز و بدون نیاز به مجوز، به طور رسمی خبر این پیشرفت را تأیید کرد.

آشنایی با فرایند renouncing

همانطور که اشاره شد، در مورد توکن بون (BONE)،  انصراف از مالکیت قرارداد توکن یا renouncing  به فرآیند واگذاری کنترل یک قرارداد هوشمند برای تقویت تمرکززدایی و ایمن کردن سیستم در برابر مداخلات ناخواسته اتلاق می‌گردد. این فرآیند پیچیده شامل یک قرارداد قفل زمانی یا تایم لاک (timelock) و یک کیف پول غیرمتمرکز چند امضایی (multisig) است که در هر مرحله، برای حفظ یکپارچگی سیستم به‌طور دقیق مورد آزمایش قرار می‌گیرند تا از نبود هرگونه خطای احتمالی اطمینان حاصل شود. این فرایند  انصراف از مالکیت، شامل تنظیم نقاط تخصیص روی صفر، تولید یک توکن ساختگی و به‌روزرسانی ساختارهای پاداش قبل از لغو نهایی قرارداد BONE بود.

جهش قیمت بون (BONE)

نمودار روزانه قیمت بون

پس از انتشار این خبر، قیمت توکن بون (BONE) شاهد جهش قابل‌توجهی بود. بر اساس داده‌های وبسایت کوین گکو (CoinGecko)، قیمت این رمزارز در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۱۰ درصد افزایش یافته و به ۰٫۹ دلار رسیده است. حجم معاملات ۲۴ ساعته آن نیز رشدی در حدود ۶۰ درصد را تجربه کرد. ناگفته نماند که در زمان نگارش این مطلب، قیمت بون با اصلاحی 4.5 درصدی به حدود تراز 0.8655 دلار بازگشته است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array