به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به‌روزرسانی دِنکان (Dencun) اتریوم، با معرفی “proto-danksharding”، آخرین مرحله آزمایشی خود از طریق شبکه آزمایشی هولسکی (Holesky) را با موفقیت به پایان رساند و اکنون در انتظار تعیین تاریخ استقرار در شبکه اصلی است. تحلیلگران معتقدند این اتفاق به ماه مارس موکول خواهد شد.

داده‌های منتشر شده توسط Nethermind موید آن هستند که به‌روزرسانی دِنکان (Dencun) راس ساعت 11:35 صبح به‌وقت UTC روز 7 فوریه (18 بهمن) در شبکه هولسکی پیاده‌سازی شده است. انتظار می‌رود در نتیجه این ارتقا کارمزد تراکنش‌ها در لایه دوم اتریوم به حد ملموسی کاهش یابد. حتی پیش‌بینی شده است پس از این رویداد، هزینه‌های تجمیع تا 10 برابر کمتر شود.

ویژگی کلیدی پروپوزال EIP-4844  که بستر معرفی proto-danksharding است، blobs نام دارد که امکان ذخیره‌سازی موقت و دسترسی به مقادیر زیادی از داده‌های خارج از زنجیره توسط نودهای اتریوم را فراهم می‌کند.

به‌روزرسانی دِنکان

به‌روزرسانی دِنکان چیست؟

به‌روزرسانی دِنکان (Dencun)، که ترکیبی از دو نسخه Cancun و Deneb است، قرار است مهم‌ترین ارتقای شبکه بلاکچین اتریوم بعد از به‌روزرسانی شاپلا (Shapella) در آوریل گذشته باشد، که اجازه حذف اتر (ETH) از زنجیره بیکن را برای اولین بار از زمان انتقال به مکانیزم اثبات سهام داد. این به‌روزرسانی در اصل بر مقیاس‌پذیری شبکه در لایه اجرا متمرکز شده است. در حالی که پروپزال EIP-4844 محور اصلی آن است، EIP-1153، EIP-4788، و EIP-6780 نیز بخشی از این ارتقاء را تشکیل می‌دهند. این درحالی است که به‌روزرسانی دنِب (Deneb) بر روی بهبود لایه اجماع اتریوم متمرکز شده است.

لازم به یادآوری است که دِنکان قبل از هولسکی، به ترتیب در روزهای 17 و 30 ژانویه (27 دی و 10 بهمن) در شبکه‌های آزمایشی گوئرلی (Goerli) و سپولیا (Sepolia) مستقر شده بود. البته، استقرار آن در شبکه گوئرلی با تأخیری چهار ساعته ناشی از یک باگ مواجه شد که شبکه آزمایشی را از نهایی کردن ارتقاء بازداشت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array