به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز 12 ژوئن (22 خرداد)، پالیگان لبز(Polygon Labs) اعلام کرد که مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها با هدف ایجاد “لایه ارزش” اینترنت تحت عنوان Polygon 2.0 در این شبکه بلاکچین پیاده‌سازی خواهند شد که به گفته این شرکت امکان تولید، تبادل و برنامه‌سازی ارزش را برای کاربران فراهم می‌سازد. پالیگان در توضیح این اقدام در یک رشته توییت گفت:

«دیدگاه ما در مورد پالیگان ساده است: ایجاد لایه ارزش اینترنت. اینترنت امکان ایجاد و تبادل اطلاعات را برای همه فراهم می‌کند. این لایه ارزش به همه اجازه می‌دهد تا ارزش مورد نظر خود را ایجاد، مبادله و برنامه‌ریزی کند. نسخه Polygon 2.0 طرحی برای ساختن لایه ارزش نهایی در این شبکه است.»

پالیگان لبز (@0xPolygonLabs) . 12 ژوئن 2023

طبق اطلاعیه منتشرشده در توییتر، Polygon 2.0 مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها است که تقریباً همه جنبه‌های پالیگان، از معماری پروتکل گرفته تا توکنومیک و مسائل حاکمیتی آن را به‌طور بنیادی دوباره برنامه‌ریزی می‌کند. این همان نقشه راهی است که نشان می‌دهد چگونه پالیگان به یک لایه ارزش تبدیل می‌شود و ویژگی مقیاس‌پذیری نامحدود و نقدینگی یکپارچه را از طریق فناوری دانش صفر (ZK) ارائه می‌دهد.

پالیگان

نسخه Polygon 2.0 قرار است شبکه‌ای از زنجیره‌های به هم پیوسته باشد که توسط فناوری دانش صفر پشتیبانی می‌شود؛ یک تکنیک رمزنگاری که به یک طرف (prover) اجازه می‌دهد تا بدون فاش کردن هیچگونه اطلاعات اضافی دیگر، اعتبار یک گزاره را برای طرف دیگر (verifier) ثابت کند.

“این شبکه عملاً می‌تواند تعداد نامحدودی از زنجیره‌ها را پشتیبانی کند؛ تعاملات میان زنجیره‌ای نیز به‌طور ایمن و فوری، بدون نیاز به اعتماد و امنیت اضافی در آن انجام می‌شود. دو ویژگی مهم مقیاس‌پذیری نامحدود و نقدینگی یکپارچه در این شبکه برجسته است.”

رایان وایات (Ryan Wyatt)، رئیس پالیگان لبز می‌گوید: Polygon 2.0 در راس خود، پروتکل‌ها را یکپارچه کرده و قابلیت “کاربرد یکپارچه” در فناوری ماشین مجازی اتریوم (zk)، اثبات سهام و سوپرنت‌ها را فراهم می‌کند و باعث می‌شود «کاربر احساس کند که از یک زنجیره واحد استفاده می‌کند». علاوه بر این، او از دو ویژگی «تکامل توکن» و «حاکمیت غیرمتمرکز بلندمدت» به عنوان نکات برجسته این فناوری نام برده است.

انتظار می‌رود شبکه پالیگان طی هفته‌های آینده جزئیات بیشتری را در مورد این فناوری منتشر کند.

گفتنی است که وایات روز 7 ژوئن (17 خرداد)، با حضور در برابر کمیته مجلس نمایندگان ایالات متحده در مورد موضوع دموکراتیک کردن اینترنت و پتانسیل فناوری وب 3 و بلاکچین صحبت کرد. در طول این جلسه، وایات بر نقش بلاکچین در پرداختن به مشکل «استخراج ارزش» رایج در چشم‌انداز فعلی اینترنت تأکید کرد.

او توضیح داد که فناوری وب 3 که توسط سیستم‌های غیرمتمرکز و شفاف کار می‌کند، با دموکراتیک کردن اینترنت و کنترل داده‌های کاربران راه‌حلی را در اختیار آنها قرار می‌دهد. وایات بر اهمیت ساخت یک اکوسیستم بلاکچین با مقرارت مشخص در ایالات متحده و مزایای بالقوه آن برای کاربران و اقتصاد کلی جهان تأکید کرد. این جلسه اندکی پس از طرح شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار علیه صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال برگزار شد و با تاکید بیشتر، به مقوله مقررات و توسعه این صنعت پرداخت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array