به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یافتن بهترین بازی‌های کامپیوتری به دلیل تنوع و تعداد بسیار زیاد آن، کار آسانی نیست. از بهترین بازی‌های RPG گرفته تا جذاب‌ترین بازی‌های FPS، در اینجا بهترین بازی‌های pc آورده شده است.

اما بهترین بازی های کامپیوتری کدامند؟ از بازی‌های سه‌گانه A مانند GTA 5 تا نسخه‌های مستقل دلربا مانند Rocket League، این بازی‌های کلاسیک بزرگ‌ترین بازی‌ها در سراسر Steam، Epic Games Store و غیره هستند. نکته جالب توجه این است که با وجود انتشار تعداد بسیار بالای بازی‌های جدید، اکثر بازی‌های پرطرفدار سال 2024، کماکان بازی‌های قدیمی‌تر هستند!

1-بازی Alan Wake 2 (آلن ویک ۲)

بهترین بازی های کامپیوتری 2 نفره

فصل دیگری در دنیای شگفت‌انگیز Remedy، Alan Wake 2 ؛ بازی درست از جایی شروع می‌شود که نوع کلاسیک آن بیش از یک دهه پیش متوقف شد. آلن در تاریکی به دام افتاده است و تنها راه نجاتش خودش است. مسیر او در کنار یک کارزار هم‌زمان با مامور اف بی آی “ساگا اندرسون” انجام می‌شود و این دو بخش رایگان را می‌توان با هم به هر ترتیبی اجرا کرد. عناصر ترسناک بازی اول در اینجا بسیار تاریک‌تر می شوند تا تجربه‌ای ترسناک و پر از لحظات فراموش نشدنی داشته باشید.

2-بازی Apex Legends (اپکس لجند)

بهترین بازی های اکشن کامپیوتری

بازی اکشن Apex Legends یکی از آثار بسیار محبوب سبک بتل رویال و مالتی‌پلیر است که روی کنسول‌ها و کامپیوتر‌های شخصی دارای هواداران بسیار زیادی است. این بازی بعد از مدتی و در سال 2022 برای گوشی‌های هوشمند نیز به بازار عرضه شد که بسیار سریع مورد توجه گیمر‌ها قرار گرفت.

بتل رویال این روز‌ها یکی از محبوب‌ترین سبک‌های شوتر‌های آنلاین است. به نمونه‌های مشابه این بازی می‌توان به کال‌آو‌دیوتی آنلاین یا پابجی اشاره کرد. نقشه‌های کوچک‌تر، تعداد بازیکن‌های کمتر و نبرد‌های نسبتا تاکتیکی‌تر از ویژگی‌های اصلی این بازی به شمار می‌روند. اگر از هواداران سبک بتل رویال هستید، Apex Legends Mobile می‌تواند برای شما بسیار سرگرم کننده و جذاب باشد.

3-بازی Baldur’s Gate 3 (بالدرز گیت 3)

بهترین بازی های دو نفره پی سی

در حالی که Baldur’s Gate 3 برای بازی در PS5 نیز در دسترس است، نسخه PC به لطف کنترل‌های بصری صفحه کلید و ماوس خود پیشرو است. داستان بازی از جایی شروع می‌شود که تعدادی از کاراکترهای بازی در سفینه Mind Flayerها گرفتار شده و یک Mind Flayer بچه قورباغه‌هایی را در داخل سر کاراکترها قرار داده تا ذهن آن‌ها را تحت کنترل خود قرار دهند و در زمان موعود، آن‌ها را به یک Mind Flayer تبدیل کنند.

در ادامه و اتفاقات پیش آمده، به همراه سایر کاراکترها از این سفینه فرار می‌کنید و تنها به یک هدف می‌اندیشید، خلاص شدن از بچه قورباغه داخل سرتان تا به یک Mind Flayer تبدیل نشوید. این در حالی است که رفته رفته داستان بازتر شده و قهرمان داستان و سایر شخصیت‌ها برای هدفی بزرگ آماده می‌شوند و آن هم چیزی جز محافظت از دروازه بالدر نیست.

روایت داستان اصلی‌ترین نقطه قوت Baldur’s Gate 3 به‌حساب می‌آید. مقدمه چینی داستان برای شروع وقایع اصلی، به‌درستی انجام شده است. بازی در ساعت‌های اولیه با اینکه شروع آرامی دارد و اکت اول بازی، به کل در اختیار مقدمه داستان قرار دارد، اما به هیچ‌وجه لحظات خسته کنندگی را ایجاد نمی‌کند و می‌توان از لحظه به لحظه آن لذت برد.

4-بازی Before Your Eyes (سعی کن پلک نزنی)

بهترین بازی های کامپیوتری 2023

بازی Before Your Eyes یک فرض ساده دارد که به چشم شما بستگی دارد و کل تجربه را از طریق وب‌کم کنترل می‌کند. این یک سفر کوتاه از یک بازی است که زندگی یک فرد اخیراً درگذشته را روایت می‌کند و شما در نقش او بازی می‌کنید، اما نکته جالب اینجاست که هر بار که پلک می‌زنید، زمان به جلو می‌رود. این یک ایده فوق‌العاده است که به‌طور باورنکردنی به خوبی اجرا شده است و کاملاً با موضوع خاطرات، زندگی و یاد لحظات ارزشمند در درون خودمان پیوند دارد.

برای بازی کردن Before Your Eyes با چشمان خود و در واقع آن حالت بهینه‌ای که سازندگان بازی در ذهن داشته‌اند، نیاز به یک وبکم دارید. البته نگران نباشید چرا که با نصب یک برنامه ساده مثل Iriun Webcam روی تلفن همراه و کامپیوتر خود می‌توانید از گوشی خود به عنوان وبکم استفاده کنید و آن را در جایی قرار دهید که صورت شما را ببیند. اگر به هر دلیلی موفق نشدید که از وبکم یا تفن همراه خودتان استفاده کنید، می‌توانید بازی را در عوض با کیبورد و دکمه اسپیس جلو ببرید.

اما توصیه می‌کنم حتما تمام تلاشتان را برای تجربه بازی به همان روش اول انجام دهید چرا که تنها در این صورت است که Before Your Eyes جادوی واقعی خودش را نشان می‌دهد.

5-بازی The Case of the Golden Idol (پرونده بت طلایی)

بهترین بازی های کامپیوتری تاریخ

Case of the Golden Idol بازگشتی به بازی‌های ماجراجویی کلاسیک نقطه و کلیک و یک بازی معمایی سخت است. شما صحنه ها را بررسی می‌کنید و سپس با قرار دادن نام‌ها و افعال در مکان‌های مناسب، آنچه را که در یک روایت داستانی خطی اتفاق افتاده، کنار هم می‌گذارید.

در واقع در بازی The Case of the Golden Idol قرار است که به جای یک کارآگاه در قرن هجدهم قدم گذاشته و رمز و راز دوازده مرگ عجیب و غریب را که 40 سال طول می‌کشد، کشف کنید. همه به نوعی به همدیگر مرتبط هستند و شما قرار است که این ارتباط را هم رمزگشایی کنید. قاتلان واقعی را در این روایت گسترده پیدا کرده و انگیزه فربینده بین آن‌ها را کشف کنید. هر صحنه مرگ در بازی را می‌توانید مشاهده کنید. آن‌ها بازسازی شده‌اند و از طریق این بازسازی می‌توانید اطلاعات بیشتری را کسب کنید. می‌توانید مهارت‌های خود را در حالی به نمایش گذارید که می‌توانید هر نوع مظنون، انگیزه و سلاح قتل را شناسایی کنید.

6-بازی Civilization VI

بهترین بازی های کامپیوتری جهان

Civilization VI زمانی که در سال 2016 منتشر شد، امتیاز 9/10 را از GameSpot کسب کرد و هنوز هم یکی از بهترین بازی‌های استراتژیک برای بازی بر روی رایانه شخصی است. همانند بازی‌های قبلی، Civilization VI شما را در نقش یک رهبر تاریخی مانند کلئوپاترای مصر یا گاندی هندی قرار می‌دهد و شما را موظف می‌کند تمدن خود را از پایه بسازید، از جمله رشد ارتش خود، توسعه امکانات جدید تحقیقاتی و مشارکت در دیپلماسی با دیگر رهبران جهان…

یکی از بهترین نقاط قوت بازی Civilization VI، این است که علی‌رغم پیچیده به نظر رسیدن گیم‌پلی بازی، یادگیری آن حتی برای افرادی که تا به امروز سراغ هیچ‌یک از نسخه‌های این مجموعه نرفته‌اند هم بسیار ساده است. در عین حال بازی کماکان چالش‌های زیادی دارد که حتی افراد حرفه‌ای در این مجموعه را وادار به فکر کردن می‌کند و ایجاد چنین تعادلی در بازی، هنر سازندگان را نشان می‌دهد.

7-بازی کامپیوتری Children of the Sun

بازی کامپیوتری Children of the Sun بیش از آن که یک بازی شوتر باشد، یک تجربه‌ی پازل محور است که قصد دارد تا با ایده‌ی خلاقانه‌ی خود، بازیکن را مجبور به چینش استراتژی‌های مختلف برای شکست دادن دشمنان در کمپ‌ها کند. در هر مرحله از بازی شما در یک محیط نسبتا بزرگ قرار می‌گیرید که تنها اجازه دارید به شکل دورانی به دور آن حرکت کنید.

مرکز هر نقشه، دشمنان متعددی حضور دارند که در حال انجام کارهای مختلف هستند. حال شما صرفا یک گلوله دارید که می‌توانید از طریق تفنگ تک تیرانداز خود شلیک کنید و جهت آن را به شکل محدود و بسته‌ای کنترل کنید تا دشمنان خود را از پای در بیاورید. هر بار که گلوله به دشمنتان برخورد می‌کند، این امکان را دارید تا بار دیگر گلوله را از همان محل شلیک کنید و تنها زمانی برنده می‌شوید که بتوانید تمام دشمنانتان را از پای در بیاورید.

8-بازی Control Ultimate Edition

بهترین بازی های کامپیوتری 2022

در سال 2019 بود که بازی Control که یک بازی اکشن – ماجراجویی است، توسط استودیوی خوش آوازه‌ی رمدی انترتینمنت (Remedy Entertainment) برای کنسول‌های نسل هشتمی پلی‌ استیشن ۴ و ایکس‌ باکس وان و همین‌طور پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر شد و توانست موفقیت بسیار خوبی را برای این استودیو‌ی فنلاندی و ناشر آن یعنی شرکت 505 گیمز (505Games) به همراه داشته باشد.

بازی Control از هر نظر یک بازی بزرگ است که گیم پلی خلاقانه خود را با سبک داستان گویی منحصر به فردی ترکیب می‌کند. Control یکی از اولین عناوینی بود که به صورت گسترده از فناوری Ray-Tracing استفاده کرد. البته با توجه به ضعف کنسول‌های نسل هشتمی، خبری از این ویژگی بر روی پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان نبود.

داستان بازی کنترل در ساختمانی بزرگ به نام The Oldest House در حال وقوع است. این ساختمان مرکز اداره فدرال یا FBC است که وظیفه بررسی و تحقیقات درباره اتفاقات و اشیاء فراطبیعی‌ای که با قوانین علمی قابل توجیه نیستند را بر عهده دارند. این اشیاء و اتفاقات « آیتم‌های تغییر یافته» نامگذاری شده‌اند و در ساختمان اداره نگهداری می‌شوند.

9-بازی Counter-Strike: Global Offensive

10 بازی پرطرفدار سال 2024

در بازی Counter Strike Global Offensive شما باید با تیم خود به مکان‌های مختلف حمله کنید و جلوی عملیات‌های تروریستی را بگیرید. در طول بازی شما باید از بمب گذاری جلوگیری کنید، گروگان ها را نجات دهید و همچنین تروریست‌ها را بکشید.

10-بازی Cyberpunk 2077 (سایبرپانک 2077)

بدون شک سایبرپانک 2077، یکی از مهم‌ترین بازی‌های چند سال اخیر به‌حساب می‌آید. سایبرپانک 2077 خیلی زود و پس از همان اخبار اولیه، به بازی مورد‌ انتظاری تبدیل شد و در چند سال اخیر هم نمایش‌ها و اطلاعات جذابش، این اشتیاق را بیشتر و بیشتر کرد.

Cyberpunk 2077 با مقدمه و شروعی واقعا طوفانی آغاز می‌شود. بازی ابتدا امکان ساخت کاراکتری با جزییات زیاد را، از موارد ظاهری گرفته تا یک‌سری قابلیت‌ها برای‌تان فراهم می‌کند و همینطور اجازه می‌دهد تا از بین سه Lifepath موجود، یکی را انتخاب کنید. بسته به انتخابی که در این قسمت دارید، بازی را در نقطه متفاوتی آغاز خواهید کرد.

11-بازی destiny 2

منبع: gamespot

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array