به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، امروز قیمت بیت کوین با افزایش 1.7 درصدی به مرز 26478 دلار رسیده است که نشان می‌دهد گاوها تلاش دارند زیان‌های هفته گذشته را جبران کنند. همانطور که می‌دانید طی چند روز گذشته و در پی اتفاقاتی مثل فروش دارایی توسط تسلا و تاخیر در تصمیم‌گیری‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در خصوص صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین، این دارایی دیجیتال با از دست دادن حمایت‌های مهم خود، تا  ۲۵۰۰۰ دلار سقوط کرد.

به گفته دن مورهد (Dan Morehead)، بنیانگذار شرکت سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال  Pantera Capital، “ممکن است بازار برای مدتی طولانی سقوط کند. عملکرد بیت کوین در تابستان امسال در مقایسه با دوره‌های مشابه سال‌های گذشته بسیار ضعیف بوده است. این دارایی طولانی‌ترین دوره بازدهی منفی سالانه در تاریخ خود را تجربه کرده است که 15 ماه طول کشید.”

بازگشت احساسات صعودی به بازار بیت کوین

همانطور که قبلاً گزارش شد، گاوهای بیت کوین (BTC) یک حمایت قوی در منطقه 25000 دلاری ایجاد کردند و مانع از سقوط احتمالی آن تا 20000 دلار شدند. این چشم‌انداز صعودی نشان می‌دهد که بیت کوین مقاومت 26000 دلاری را پس گرفته و حتی تا 26800 دلار صعود کرده است.

پس از افت شدید قیمت تا حدود 25000 دلار، شاخص مقاومت نسبی (RSI) به شدت در منطقه اشباع فروش فرو رفت و به سطوحی رسید که از زمان همه‌گیری کرونا تاکنون دیده نشده بود؛ همین امر به نوبه‌خود، کاتالیزوری  برای تغییر روند حرکت بود.

بزرگترین ارز دیجیتال بازار روند صعودی در بازار سهام ایالات متحده را نیز منعکس می‌کند، به طوری که شاخص‌های اصلی S&P 500 و Nasdaq Composite در پایان معاملات روز چهارشنبه 1 درصد رشد داشتند.

داده‌ها حاکی از آن است که روند رشد اقتصادی در ماه آگوست در آستانه توقف بوده است. سرمایه‌گذاران امیدوار بودند که کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده بتواند فدرال رزرو ایالات متحده را وادار کند تا الگوی افزایش نرخ بهره خود را به حالت تعلیق درآورد . این خبر برای بازار ارزهای رمزپایه بسیار امیدوارکننده‌ بود و تاثیرات آن در افزایش قیمت امروز منعکس شده است.

بر اساس داده‌های پلتفرم ردیابی بازار مشتقات کوین گلس (Coinglass)، روز چهارشنبه در مجموع 37.7 میلیون دلار نقدینگی در شبکه بیت کوین وجود داشته است که 9.64 میلیون دلار پوزیشن خرید لیکوئید شده را نیز شامل می‌شود. این اولین بار از روز یکشنبه بود که انحلال معاملات شورت BTC از پوزیشن‌های لانگ بیشتر شد. فعالان بازار این اتفاق را به عنوان سیگنالی برای بهبود احساسات حاکم بر بازار تلقی می‌کنند.

لیکوئیدشدن پوزیشن‌های بیت کوین
لیکوئیدشدن پوزیشن‌های بیت کوین؛ منبع: Coinglass

مشکل موجود سر راه بهبود قیمت بیت کوین

بیت کوین آماده می‌شود تا دومین کندل صعودی متوالی خود در نمودار روزانه را تشکیل دهد. اگر فشار فروش در منطقه 26800 دلار شدید نباشد، قبل از صعود تا 30000 دلار، توقف بعدی در منطقه مقاومت 28000 دلار خواهد بود.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین (BTC/USD) ، منبع: Tradingview

توصیه می‌شود معامله‌گران برای ورود به پوزیشن‌های خرید، منتظر تایید سیگنال از سوی اندیکاتور همگرایی واگرایی میانگین متحرک (MACD)  باشند. با توجه به اینکه آخرین باری که سیگنال خرید در نمودار روزانه دیده شد، حدوداً اواسط ماه ژوئن بود، این فراخوان برای خرید بیت کوین اهمیت زیادی خواهد داشت.

شاخص مقاومت نسبی (RSI)  نیز در صورتی سیگنال خرید صادر می‌کند که با بازگشت از منطقه اشباع فروش پایین‌تر از سطح 30 به منطقه خنثی و در نهایت به منطقه اشباع خرید بالای سطح 70 برسد.

با نزدیک شدن به ماه سپتامبر، انتظار می رود فدرال رزرو تصمیم خود در مورد سیاست‌های اقتصادی را منتشر کند که تاثیر زیادی بر بازارهای مالی خواهد گذاشت. در نشست قبلی FOMC شاهد بودیم که اعضا خواستار افزایش بیشتر نرخ بهره برای کاهش تورم در ایالات متحده شدند. چنین افزایشی در نرخ بهره احتمالاً بازار دارایی‌های ریسکی مانند بیت کوین و کریپتو را کاهش داده و در نتیجه دوره بهبود و بازیابی را طولانی‌تر می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array