به گزارش ایران دکونومی، شرکت تپسل، در ماه‌های گذشته، گزارش‌هایی از صنایع مختلف در بازار تبلیغات دیجیتال منتشر کرد. تپسل در گزارش خود یادآور شده که روزانه بیش از یک و نیم میلیارد داده را گردآوری و طبقه‌بندی کرده است و در راستای مسئولیت اجتماعی خود، واحد جدیدی تاسیس کرده که در همین مسیر و به جهت رشد صنعت تبلیغات دیجیتال، گزارش‌های فصلی و سالانه را در اختیار فعالان اقتصاد دیجیتال قرار می‌دهد.

رویدادها و مناسبت‌ها چه تاثیری بر نمایش تبلیغات داشتند؟

همانطوری که در نمودار می‌بینید، در مناسبت‌هایی مثل پایان لیگ برتر، فینال لیگ قهرمانان اروپا و… نمایش تبلیغات رو به افزایش بوده است. اما در تعطیلات سیزده به در، عید فطر و شب‌های قدر با کاهش مواجه شده که در این میان سیزدهم فروردین از دیگر مناسبت‌ها کاهش شدیدتری داشته که می‌توان آن را در رابطه مستقیم با تعطیلات نوروز دانست.

طبق داده‌های تپسل، بیشترین میانگین نرخ کلیک مربوط به کمپین‌های نصبی بوده است، اما کمپین‌های اکشنی، کمترین میزان میانگین نرخ کلیک را دارند.

کمپین‌های اکشنی نیز بیشترین میانگین قیمت اکشن را به خود اختصاص دادند و کمپین‌های شبه اکشنی هم کمترین میانگین قیمت را به خود اختصاص دادند.

با نگاهی به تصویر زیر، در میابیم که بیشترین تعداد نمایش برای یک تبلیغ به بیش از ۱۱میلیارد رسیده است. همچنین قیمت کلیک برای تبلیغ دهندگان نیز به عدد ۵۳۰۰ تومان نیز رسیده است. برای یک تبلیغ دهنده نیز در سه ماه گذشته ۱۵۰۰ محتوا تهیه شده است.

ترافیک تپسل به تفکیک ساعت و روزهای هفته

بنابر گزارش تپسل، بیشترین پیک ترافیک مربوط به ساعت ۲۱ الی ۲۳ بوده و در ساعت ۲ الی ۶ بامداد نیز این ترافیک به اوج کاهش خود رسیده است.

محبوب‌ترین دسته‌بندی‌های رسانه‌ای

در فضای وب، رسانه‌های ورزشی، خبرگزاری و مجله‌ای بیشترین محبوبیت را بین کاربران داشتند. در فضای اپلیکیشن‌ها نیز سرگرمی، ورزشی و اجتماعی پیشتاز بودند.

توزیع درآمد ناشران در رسانه‌های غیربازی (اپلیکیشن و وب) بر اساس نمایش و تعداد به تفکیک موضوع مطابق نمودار زیر بوده‌است:

همچنین توزیع درآمد ناشران در اپلیکیشن‌های بازی بر اساس نمایش و تعداد به تفکیک موضوع در نمودار زیر نمایش داده شده است:

تغییرات میزان نمایش در اپلیکیشن‌های بازی و غیر بازی به تفکیک ماه، به صورت نمودار زیر بوده‌است:

محبوب‌ترین جایگاه‌های تبلیغاتی

بهترین محتواهای ایجاد شده براساس نوع محتوا و نوع جایگاه تبلیغاتی

برترین ویدئوهای تبلیغاتی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array