به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از لیبرتی تایمز، پلیس شهر تایپه در کشور تایوان، دیوید پان (David Pan)، بنیانگذار صرافی رمزارزی اِیس اکسچنج (Ace Exchange) و 14 تن از همراهان او را به اتهام کلاهبرداری ارزهای دیجیتال دستگیر کرده است. طبق گزارش‌ها، مقامات ادعا کردند که این افراد با فریب سرمایه‌گذاران با ادعاهای دروغین، حدود 200 میلیون دلار تایوان معادل 6.4 میلیون دلار آمریکا را به شکلی غیرقانونی به دست آورده‌اند.

نقش صرافی در پروژه کلاهبرداری

صرافی اِیس (Ace) در بیانیه‌ای که روز 4 ژانویه (14 دی) در X منتشر کرد، گفت که هرگونه اقدام غیرقانونی مورد ادعای مقامات در “پروژه توکن” این صرافی بوده و این جریان هیچ تاثیری بر عملیات این پلتفرم معاملاتی نداشته است. وانگ چنهوان (Wang Chenhuan)، مدیرعامل اِیس، گفت که این صرافی قصد دارد جفت ارز معاملاتی MOCT/TWD را در تاریخ 8 ژانویه (18 دی) از فهرست خود حذف کند. لازم به ذکر است که MOCT یکی از توکن‌های مورد بحث در کلاهبرداری اخیر بوده است و مدیران این پروژه در تمام مسیر تحقیقات همکاری کامل را با مقامات خواهند داشت.

صرافی ایس اکسچنج

وانگ گفت:

“برخی از رمزارزهای فهرست شده در سال 2019 در فعالیت‌های غیرقانونی دخیل بوده‌اند. صرافی اِیس (ACE) به عنوان شاهد با روند تحقیقات همکاری خواهد کرد. برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که کارمندان ما در این پرونده دخالت داشته‌اند، ولی این ادعا صحت ندارد.»

گفتنی است که پلیس تایوان در این عملیات، تقریباً 3.5 میلیون دلار ارز رمزپایه را مصادره کرده است. طبق گزارش‌ها، پان و سایر افراد از همکاری با پلیس خودداری کردند و به ظن کلاهبرداری اکنون در بازداشت هستند.

ناگفته نماند که بعد از دو پلتفرم MaiCoin و BitoGroup، صرافی اِیس (Ace) یکی از پلتفرم‌های اصلی معاملات ارزهای دیجیتال در تایوان محسوب می‌شود. این شرکت که در سال 2018 تأسیس شد، علیرغم محیط نظارتی در حال تغییر این کشور، به عضویت انجمن‌های صنعتی تایوان درآمده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array