به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، با توجه به فرم  19b-4 که روز 9 نوامبر (18 آبان) برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارسال شد، اکنون می‌توان گفت که برنامه‌های شرکت بزرگ مدیریت دارایی بلک راک (Blackrock) برای راه‌اندازی یک صندوق قابل معامله در بورس اتریوم (ETF) تأیید شده است.

بازار نزدک فرم مذکور را به نمایندگی از این شرکت مدیریت دارایی 9 تریلیون دلاری در خصوص عرضه یک ETF اتریوم به نام “iShares Ethereum Trust” به این رگولاتور اوراق بهادار ارسال کرد.

روز گذشته، پیش از انتشار این خبر مشخص شد که بلک راک نهاد شرکتی iShares Ethereum Trust را در دلاور به ثبت رسانده است و این اولین اشاره به قریب‌الوقوع بودن تشکیل پرونده ETF اتریوم و تائید این محصول بود.

بلک راک و چندین شرکت‌ مالی دیگر طی چند ماه گذشته علاقه خود به ETF‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال را ابراز کرده بودند و مدت‌ها بود که بازار کریپتو در انتظار اعلام تصمیم نهایی کمیسیون درخصوص تایید یا رد این درخواست‌ها نشسته بود. جیمز سیفارت، تحلیلگر ETF بلومبرگ، خاطرنشان کرد که حداقل پنج شرکت برای کسب تاییدیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار جهت راه‌اندازی یک ETF اسپات اتریوم با یکدیگر در رقابت هستند که از جمله آنها می‌توان به VanEck، ARK 21Shares، Invesco، Grayscale و Hashdex اشاره کرد.

واکنش قیمت اتریوم (ETH) به خبر تایید ETF بلک راک

طبق گزارش وبسایت مرجع کوین گکو (CoinGecko)، خبر ارسال فرم 19b-4 توسط نزدک برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و نزدیک شدن به زمان دریافت تاییدیه نهایی باعث شد قیمت رمزارز اتریوم (ETH) با افزایش10.1 درصدی طی 24 ساعت گذشته، به 2080 دلار برسد.

تغییرات قیمت اتریوم بعد از خبر بلک راک
نمودار تغییرات قیمت اتریوم (ETH) در 24 ساعت گذشته. منبع: CoinGecko

این افزایش قیمت به اتریوم کمک کرد تا چیرگی خود بر بازار کریپتو را که اخیراً به بیت کوین واگذار کرده بود، دوباره بازیابد. تسلط اتریوم (ETH) بر بازار اکنون 17 درصد است که حدود 1.3 درصد افزایش را در 24 ساعت گذشته نشان می‌دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array