به گزارش ایران دکونومی، مدتی است برخی از کلاهبرداران با استفاده از نام‌هایی شبیه به بانک‌های رسمی کشور اکانت جعلی برای بانک‌ها می‌سازند و اخباری دروغ و ساختگی را در این کانال‌ها نشر می‌دهند.

اخیراً یک اکانت ساختگی با نامی شبیه به اکانت رسمی بلوبانک وعده ارائه سود دو برابری روزانه را به کاربران داده بود و با تصاویری جعلی از واریزی‌های این بانک، ادعا کرده بود در صورت واریز هر مبلغی روزانه دو برابر مبلغ را به کاربران باز می‌گرداند.

بلوبانک
نمونه‌ای از اخبار کلاهبرداری‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی در رابطه با سودهای بانکی منتشر شده است.

این درحالی است که روابط عمومی بلوبانک سامان ضمن تکذیب این شایعه‌ها اعلام کرده است که کلیه خدمات و سرویس‌های بلوبانک براساس قوانین نهاد‌‌های قانون‌گذار تنظیم و طراحی شده است و بلوبانک سامان هم مانند تمامی بانک‌های کشور در مواردی مانند نرخ سود سپرده، نرخ سود وام‌ها و غیره تابع مقررات مصوب و تعیین شده بانک مرکزی رفتار می‌کند. براین اساس هرگونه خبر یا وعده‌ای مبنی بر ارائه سود روزانه سپرده‌های بانکی با عددهایی خارج از مصوبه بانک‌ مرکزی، غیرقانونی و فاقد اعتبار است و تمامی اخبار و اطلاعات در مورد بلوبانک سامان اعم از برگزاری کمپین‌ها، ارائه سرویس‌های جدید و غیره تنها از طریق وب‌سایت یا کانال‌های رسمی بلو در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

بلوبانک سامان، استارتاپ حوزه نئوبانک ایران است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۸ آغاز کرده است. باز کردن رایگان حساب بانکی، سرویس بلوجونیور حساب بانکی مخصوص کودکان ۷ تا ۱۴ سال، ارائه وام سریع و آسان در کمتر از ۱۰ دقیقه و انتقال و پرداخت خودکار بخشی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی است که تاکنون در دسترس کاربران بلو قرار گرفته است.

منبع: پیوست

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array