به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به گفته تحلیلگران بلومبرگ، این احتمال وجود دارد که صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) معاملات فیوچرز اتریوم از اوایل هفته آینده برای اولین بار در ایالات متحده فعالیت خود را آغاز کنند. روز 28 سپتامبر (6 مهر)، جیمز سیفارت (James Seyffart )، تحلیلگر بلومبرگ اینتلیجنس، گفت: «به نظر می‌رسد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اجازه خواهد داد شماری از ETFهای آتی اتریوم هفته آینده راه‌اندازی شوند.»

این اظهارات در پاسخ به گفته‌های اخیر اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر ETFها بود که مدعی شده که از طریق یک منبع آگاه مطلع شده است که کمیسیون قصد دارد راه‌اندازی ETFهای آتی اتر را تسریع بخشد. به گفته او «آنها می‌خواهند قبل از تعطیلی این پرونده را به نتیجه برسانند». وی افزود که شنیده است چند شرکت مختلف اسناد خود را تا بعدازظهر جمعه به‌روزرسانی می‌کنند تا بتوانند از روز سه‌شنبه هفته آینده معاملات خود را آغاز کنند. گفتنی است که هیچ یک از آنها تاکنون منابع اطلاعاتی خود را فاش نکرده‌اند.

«به نظر می‌رسد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آماریکا اجازه می‌دهد هفته آینده تعداد زیادی از ETFهای آتی اتریوم کار خود را شروع کنند.»

— جیمز سیفارت (JSeyff@) ؛ 28سپتامبر 2023
ETF آتی اتریوم

بر اساس گزارش‌های متعددی که منتشر شده است، اگر کنگره نتواند در مورد سال مالی جدید به توافق برسد یا بودجه سال آینده را تعیین کند، انتظار می‌رود دولت ایالات متحده ساعت 12:01 صبح روز اول اکتبر (9 مهر) به وقت محلی تعطیل شود. تحلیلگران انتظار دارند این حرکت رگولاتورهای مالی این کشور را بیش از سایر آژانس‌های فدرال تحت تأثیر قرار دهد.

طبق یادداشت روز 27 سپتامبر (5 مهر) تحلیلگران، اکنون 15 درخواست ETF آتی اتریوم از 9 شرکت مختلف در انتظار تایید هستند. شرکت‌هایی که خواستار راه‌اندازی یک محصول مرتبط با معاملات آتی اتریوم یا یک ETF ترکیبی هستند عبارتند از VanEck، ProShares، Grayscale، Volatility Shares، Bitwise، Direxion و Roundhill.

تحلیلگران معتقدند شانس راه‌اندازی ETFهای آتی اتریوم در ماه اکتبر 90 درصد است و صندوق معاملات آتی بیت کوین والکری (BTF) اولین شرکتی است که روز 3 اکتبر (11 مهر) معاملات اتریوم را نیز عرضه خواهد کرد. با این حال، اکثر تحلیلگران بر این باور هستند که بعید است تمام این درخواست‌ها مورد تایید قرار بگیرند.

تاثیر راه‌اندازی ETFهای آتی اتریوم بر قیمت اتر (ETH)

ماه قبل به دنبال انتشار گزارشی مبنی بر احتمال راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس معاملات آتی اتریوم در ماه اکتبر، شاهد افزایش 11 درصدی قیمت اتریوم در آن زمان بودیم. در حال حاضر، قیمت اتریوم (ETH) حدود 1.54 درصد افزایش پیدا کرده و در حدود تراز 1617 دلار در نوسان است.

نمودار روزانه اتریوم ETF

تحلیلگران انتظار ندارند تایید این خبر بتواند بازار اتریوم را با تحولات چشمگیری مواجه کند؛ چرا که محصولات آتی کریپتو به اندازه صندوق‌های معاملات اسپات بحث برانگیز و مورد انتظار نیستند و ETFهای آتی بیت کوین از سال 2021 تاکنون در ایالات متحده مشغول فعالیت بوده‌اند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array