به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر دیجیتال کارنسی گروپ (DCG)، کارگزاری تابعه خود یعنی تریدبلاک (TradeBlock) را به دلیل وضعیت اقتصادی و محیط نظارتی نامشخص حاکم بر ارزهای دیجیتال در ایالات متحده تعطیل می‌کند.

بر اساس گزارش 25 می (4 خرداد) بلومبرگ، روند تعطیلی کارگزاری TradeBlock به مدیریت برین مادیگان (Breanne Madigan)، به طور رسمی از روز 31 می (10 خرداد) آغاز خواهد شد. بلومبرگ در توییتر خود نوشت:

« دیجیتال کارنسی گروپ بری سیلبرت، پلتفرم تجارت نهادی TradeBlock خود را تعطیل می‌کند.»

— Bloomberg Crypto (@crypto) . بیست و پنجم می 2023

یکی از سخنگویان این شرکت به بلومبرگ گفته است: «با توجه به وضعیت اقتصادی کلان و زمستان طولانی‌مدت کریپتو، به‌علاوه محیط نظارتی چالش‌برانگیز پیرامون دارایی‌های دیجیتال در ایالات متحده، ما تصمیم گرفتیم که پلتفرم معاملات نهادی خود را تعطیل کنیم.»

پلتفرم معاملات نهادی TradeBlock

دیجیتال کارنسی گروپ (DCG) و مجموعه شرکت‌های تابعه آن در طول زمستان طولانی رمزارزها با چالش‌های زیادی مواجه بوده‌اند. بسته شدن پلتفرم تریدبلاک (TradeBlock) پس از آن اتفاق می‌افتد که این شرکت دفتر مرکزی بخش مدیریت ثروت خود را ماه ژانویه امسال (دی 1401) تعطیل کرد.

پیش از این نیز این شرکت بیش از 500 کارمند خود را به دلیل اثرات ناشی از سقوط صرافی بزرگ اف تی ایکس (FTX) و رکود بازار رمزارزها اخراج کرده بود.

گفتنی است که شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر دیجیتال کارنسی گروپ (DCG)، از زیانی بالغ بر یک میلیارد دلار در سال 2022 خبر داده بود. بخش عمده این زیان‌ها به اثرات ناشی از سقوط صندوق تامینی ارزهای دیجیتال تری اروز کپیتال (Three Arrows Capital) نسبت داده می‌شود.

اخیراً نیز این شرکت قادر به پرداخت بدهی 630 میلیون دلاری خود به جمینای نبوده است. گفته می‌شود که صرافی مشکل‌دار ارزهای دیجیتال جمینای (Gemini)، در رابطه با وضعیت دیجیتال کارنسی گروپ (DCG)، در حال بررسی یک گزینه بردباری (forbearance option) است.

گزینه بردباری به نهاد وام گیرنده، (در اینجا دیجیتال کارنسی گروپ) اجازه می‌دهد تا به طور موقت پرداخت وام خود را کاهش دهد یا متوقف کند، با این امید که در آینده نزدیک بازپرداخت آن را از سر بگیرد. جمینای اظهار داشته است که در نظر گرفتن گزینه بردباری تا حدی به تمایل دیجیتال کارنسی گروپ (DCG)، برای شرکت در مذاکرات حسن نیت با هدف رسیدن به یک توافق دوطرفه بستگی دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array