به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، هفته گذشته، گزارش‌های تایید نشده‌ای منتشر شد که ادعا می‌کرد اپل تصمیم دارد عرضه جانشین کامل برای هدست واقعیت ترکیبی “ویژن پرو” را برای معرفی نسخه ارزان قیمت این دستگاه به تعویق بیندازد. ولی اکنون «مارک گرمن» از بلومبرگ با ادعایی جدید گفته است این شرکت در حال توسعه یک عینک هوشمند جدید است که تمرکز اصلی آن بر کاربردهای واقعیت افزوده (AR) معطوف شده است.

واقعاً اپل عینک هوشمند خواهد ساخت؟

شایعه ساخت این عینک‌ها توسط اپل به سال 2019 برمی‌گردد. در آن زمان گفته می‌شد اپل عینک‌های AR خود را برای عرضه در سال 2023 آماده کرده است. در سال 2022، شایعات دیگری ادعا کردند که این عینک قرار است سال 2024 معرفی شود. حالا، گرمن می‌گوید گرچه در گذشته گفته می‌شد عینک AR این شرکت سال 2027 عرضه می‌شود، ولی منابع آگاهی که با بلومبرگ صحبت کرده‌اند فکر نمی‌کنند این محصول تا چند سال آینده آماده عرضه شود.

با این حال وی مدعی شده است که بعد از آماده شدن اولین هدست Vision Pro MR و عرضه آن از فوریه، اپل تلاش‌های خود برای توسعه عینک‌های AR را از سر گرفته است.

عینک هوشمند اپل

به‌عقیده بسیاری، عینک‌های AR راهی برای ارائه ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند در هدست‌های پوشیدنی هستند که بیشتر هدست‌های MR سنتی مانند Vision Pro یا خانواده Meta Quest از آنها محروم هستند.

سوال اصلی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا واقعاً این شرکت بزرگ فناوری حاضر می‌شود سالانه صدها میلیون دلار سرمایه را صرف توسعه هدست‌ها و عینک‌هایی کند که احتمالاً در آینده نزدیک سود چندان زیادی برای آن به همراه ندارند. به‌خصوص که همین چند ماه پیش، پروژه 10 میلیارد دلاری خودروی اپل به‌کلی لغو شد.

با این حال، گرمن معتقد است استخدام هزاران کارمند در بخش محصولات ویژن و تداوم این روند جذب نیرو، می‌تواند به این معنا باشد که اپل آماده است طی چند سال آینده همچنان در این بخش سرمایه‌گذای کند.

گفتنی است که بلومبرگ در یک گزارش دیگر گفته است اپل مشغول ساخت یک نسخه ارزان قیمت از هدست ویژن پرو است که برای کارکردن مستلزم اتصال به دستگاه‌های آیفون یا مک است.

منبع: neowin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array