به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پلتفرم ارائه دهنده کیف پول سولانا یعنی Solflare، قابلیتی را معرفی کرده است که به کاربران کیف پول دیجیتال متامسک (MetaMask) اجازه می‌دهد رمزارز SOL خود را به طور یکپارچه و مستقیم از این کیف پول مدیریت کنند. با این ادغام و پرشدن شکاف بین دو شبکه سولانا و اتریوم، کاهش موانع ورود به اکوسیستم سولانا و ارائه تجربه کاربری راحت‌تر، تغییر قابل توجهی را در چشم‌انداز ارزهای دیجیتال شاهد هستیم.

سال‌ها بود که شبکه بلاکچین سولانا با متامسک سازگاری نداشت و همین امر باعث می‌شد برای مدیریت رمزارز SOL و توکن‌های غیرمثلی شبکه سولانا استفاده از کیف پول‌های جداگانه ضروری باشد. این وضعیت همیشه برای کسانی که علاقه‌مند به کاوش در هر دو اکوسیستم هستند، مانعی بزرگی محسوب می‌شد. با این حال، طبق اعلامیه روز دوشنبه، پلتفرم Solflare قصد دارد با ارائه این ویژگی جدید، موانع را از سر راه برداشته و تعامل میان زنجیره‌ای را تقویت کند.

ماه گذشته، فیلیپ دراگوسلاویچ (Filip Dragoslavic)، یکی از بنیانگذاران Solflare تاکید کرد که این ادغام این پتانسیل را دارد که بازی را به کلی تغییر دهد، زیرا درهای کاوش و تعامل با مجموعه پویایی از برنامه‌های سولانا را پیش روی پایگاه کاربران بزرگ متامسک می‌گشاید.

سولانا در متامسک

یک تجربه کاربری یکپارچه برای کاربران سولانا

نکته قابل توجه اینجاست که ویژگی اصلی این ادغام در سرویس “Solana Snaps” نهفته است. ابزاری که ارتباط بین شبکه بلاکچین اتریوم و سایر زنجیره‌های سازگار با EVM را برقرار می‌کند. این اتصال به کاربران اجازه می‌دهد تمام دارایی‌های خود را در یک پلتفرم واحد و یکپارچه مدیریت کنند. اساساً، این ادغام به کاربران اجازه می‌دهد رمزارزها و توکن‌های غیرمثلی (NFT‌) مورد علاقه خود را در بستر بلاکچین سولانا جمع‌آوری و ذخیره کنند، به اپلیکیشن‌های تحت سولانا متصل شوند و دارایی‌های خود را به طور یکپارچه به این شبکه بلاکچین متصل کنند.

این فناوری با کمک یک بریج با ویژگی DLN کار می‌کند که امکان انتقال روان دارایی‌های سازگار با EVM به شبکه سولانا را امکان‌پذیر می‌کند. فرآیند نصب این ویژگی ساده بوده و انتقال دارایی‌های سازگار با EVM به سولانا کمتر از یک دقیقه زمان می‌برد.

این توسعه برای یکپارچه سازی دو شبکه‌ای که همیشه بر روی زیرساخت‌های مختلف کار کرده‌اند و رفع چندپارگی موجود که چالش‌هایی را در بخش بلاکچین به همراه داشته است، بسیار حائز اهمیت است.

افزایش سطح امنیت

در حالی که بریج‌ها در گذشته با نگرانی‌های امنیتی روبه‌رو بوده‌اند، پروژه زیربنای این ادغام یعنی deBridge، رویکردی فعالانه برای تامین امنیت در نظر دارد. شایان ذکر است که deBridge قبلاً موفق شده است یک حمله سایبری از سوی گروه هکری لازاروس کره شمالی را خنثی کند. برخلاف سایر بریج‌های کراس‌چین معمولی، زیرساخت‌های deBridge با هدف کاهش آسیب‌پذیری‌ها طراحی شده و امنیت بیشتری را برای کاربران فراهم می‌کند.

گفتنی است که با این ادغام جدید، کاربران می‌توانند در حین استفاده از کیف پول متامسک به طور یکپارچه، به کاوش اکوسیستم سولانا نیز مشغول شوند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array