به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ساموئل وستریچ (Samuel Westrich)، مدیر ارشد فنی بلاکچین دش (Dash) صبح روز 21 می، در توییتی اعلام کرد که این بلاکچین در طول فعال‌سازی هاردفورک Dash Core v19 متوقف شده است. توسعه‌دهندگان حدود 13 ساعت بعد، از اصلاح نسخه 19.1.0 آن خبر دادند.

همزمان با از کار افتادن بلاکچین دش، توسعه دهندگان آن هشدار دادند: «باید بدانید که بلوک‌ها و تراکنش‌های شبکه دش ChainLocked یا InstantSend نیستند و نباید نهایی تلقی شوند.»

این دو، ویژگی‌های امنیتی منحصربه‌فرد شبکه دش هستند. گفتنی است که زمانی که این بلاکچین از کار افتاده بود، بایننس نیز به طور موقت توزیع جوایز ماینینگ دش را به حالت تعلیق درآورد.

«هنگام فعال‌سازی نسخه 19 Dash Core مشکلی رخ داد. این زنجیره متوقف شده است و در حال حاضر هیچ بلوکی تولید نمی‌کند. ما همه مشغول بررسی این موضوع هستیم. هرگونه تغییر در وضعیت را متعاقباً در توییتر به اطلاع همه می‌رسانیم.»

— ساموئل وستریچ (@SamWestrich) ، 22 می 2023

این آپدیت که خبر راه‌اندازی آن روز 10 آوریل (21 فروردین) اعلام شده بود، با هدف بهبود وضعیت امنیت شبکه با امضاهای BLS،  پیاده‌سازی نود اصلی (Master Node)، بهبود کارایی کیف پول و آماده‌سازی برای انتشار Dash Platform در شبکه اصلی در نظر گرفته شد.

دش بلاکچین

بر اساس توضیحاتی که درباره نسخه v19.1.0 ارائه شده است، این به‌روزرسانی قرار بود باگ‌های نسخه قبلی را رفع کند ولی اکنون انتشار نسخه 19.0.0 تا تاریخ 14 ژوئن (24 خرداد) به تعویق افتاده است. توسعه‌دهندگان دَش در اینباره می‌گویند:

«این به‌روزرسانی باید پس از ارتقاء تعداد مشخصی از مسترنودها و ماینرها، مشکل توقف زنجیره را برطرف کند. لطفاً از مشکلاتی که در اطلاعیه به آنها اشاره شده است، اطلاع داشته باشید، چون ممکن است به یک به‌روزرسانی جدید نیاز داشته باشیم.»

در زمان نگارش این مطلب، مرورگر بلاکچین دش نشان می‌دهد که آخرین بلوک دش حدود 16 ساعت پیش پردازش شده است. گفتنی است که به‌روزرسانی نسخه 18 دش تقریباً روز 13 سپتامبر 2022 (22 شهریور 1401) پیاده‌سازی شد و ماه ژانویه امسال (دی 1401) پس از تلاش برای هک کردن برخی از مستر نودهای آفلاین به‌روزرسانی شد. این بلاکچین “با انتشار نسخه 18.2.0 Dash Core و لغو آن، متوقف شد.”

لازم به ذکر است که رمزارز حریم خصوصی دش (Dash) که نسخه فورک‌شده از زنجیره لایت کوین است، در بستر شبکه Dash Core کار می‌کند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، ماه آوریل در شکایت خود از صرافی بیت‌رکس (Bittrex) مدعی شد که این دارایی دیجیتال نوعی اوراق بهادار است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array