به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، رویترز در گزارش روز 11 می (21 اردیبهشت) خود گفت که یک قاضی در ایالات متحده به شرکت ورشکسته وام‌دهنده رمزارزی بلاک‌فای (BlockFi) اجازه داده است تا 297 میلیون دلار از دارایی مشتریان دارای سپرده در برنامه کیف پول این شرکت را بازگرداند.

این بازگشت وجه برای کاربران دارای حساب‌های بهره بلاک‌فای (BIA) اعمال نمی‌شود. به گفته مایکل کاپلان (Michael Kaplan)، قاضی پرونده ورشکستگی این شرکت، وجوه موجود در حساب‌های BIA، توسط بلاک‌فای برای پیشبرد کسب و کار وام‌دهی آن استفاده می‌شود و از اینرو جزء دارایی‌های ورشکستگی محسوب می‌شود. این بدان معنی است که این وجوه بعداً برای بازپرداخت همه طلبکاران استفاده خواهند شد.

این برنامه کیف پول، در مقابل سود سپرده‌های مشتریان را پرداخت نمی‌کند و این دارایی‌ها جدا از سایر وجوه نگهداری می‌شوند. این قاضی حکم داده است که کاربران BIA که سعی داشتند وجوهی را به این کیف پول‌ها منتقل کنند، در حال حاضر بازپرداختی دریافت نخواهند کرد. حدود 48 هزار مشتری BlockFi در تاریخ 11 نوامبر (20 آبان) پس از توقف خدمات این شرکت در پی فروپاشی صرافی اف تی ایکس (FTX)، سعی کردند 375 میلیون دلار از حساب‌های BIA خود را به حساب‌های کیف پول خود انتقال دهند.

گفتنی است که بلاک‌فای (BlockFi )گزینه‌های انتقال را از برنامه front-end خود غیرفعال نکرده و به کاربران خود اجازه داده است بین حساب‌ها تراکنش انجام دهند و حتی تأییدیه‌های ایمیل را هم دریافت کنند، ولی این تراکنش‌ها در بک‌اند بلاک‌فای غیرفعال شدند و امکان تکمیل این تراکنش‌ها وجود ندارد.

وکلای این مشتریان استدلال کردند که بلاک‌فای باید مبلغ نقل و انتقالات انجام شده توسط کاربران را نیز بازپرداخت کند. قاضی کاپلان گفته است که طبق شرایط خدمات تصریح شده در قراردادهای بلاک‌فای، این شرکت وام‌دهنده حق دارد درخواست‌های انجام تراکنش را در طول مدت تعطیلی این شرکت، مسدود کند.

بلاک‌فای در اواخر ماه نوامبر 2022، پس از چند روز گمانه‌زنی در مورد سلامت وضعیت مالی خود پس از ورشکستگی صرافی FTX، برای ورشکستگی فصل 11 اقدام کرد. در آن زمان، این شرکت وام دهنده رمزارزها 256.9 میلیون دلار نقدینگی داشت. اسناد دادگاه نشان می‌دهد که West Realm Shires Services Inc (که به عنوان FTX US فعالیت می‌کند) در صدر فهرست طلبکاران این شرکت قرار دارد. به‌علاوه اینکه، بدهی 30 میلیون دلاری نیز به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده وجود دارد.

این شرکت برای بازپرداخت مطالبات طلبکاران خود، به دنبال فروش تجهیزات ماینینگ رمزارزهای خود و وام‌هایی با 160 میلیون دلار پشتوانه بیت کوین بود. طبق اسناد دادگاه، بلاک‌فای به بیش از 100 هزار طلبکار مبلغی در حدود 10 میلیارد دلار بدهکار است.

بلاک‌فای باید طرح خروج از ورشکستگی خود را تا روز 15 می (25 اردیبهشت) به دادگاه ارائه کند. به گفته جاشوا ساسبرگ (Joshua Sussberg)، وکیل شرکت، بلاک‌فای برای انعقاد یک معامله بازسازی در حال بررسی گزینه فروش احتمالی دارایی‌های خود یا یافتن یک حامی خارجی است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array