به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کارشناسان صنعت بر این باورند که تغییر نگرش هنگ کنگ به فناوری بلاکچین، ارزهای دیجیتال و وب 3 می‌تواند کسب و کارها را از ایالات متحده دور کند.

این شهر طی سال گذشته مجموعه‌ای از اقدامات را برای تقویت توسعه فضای وب 3 و امکان سرمایه‌گذاری خرد در ارزهای دیجیتال انجام داده است. آخرین نمونه از این امر، تشکیل گروه کاری آن برای ارتقای توسعه وب 3 است.

یات سیو (Yat Siu)، یکی از بنیان‌گذاران شرکت سرمایه‌گذاری وب 3 آنیموکا برندز (Web3 Animoca Brands)، یکی از 15 کارشناس صنعت است که به عنوان مشاور در کارگروه دعوت شده است که مستقیماً با مقامات کلیدی دولتی و تنظیم‌کننده‌های مالی در ارتباط است.

خبر هیجان انگیز یات سیو، یکی از بنیان‌گذاران و رئیس اجرایی ما، به عنوان کارگروه ارتقای توسعه وب 3، که توسط دولت HKSAR ایجاد شده است، منصوب شده است. یات معتقد است که کار گروه به شکل گیری نه تنها هنگ کنگ بلکه در سطح جهانی کمک خواهد کرد…

— آنیموکا برندز (@animocabrands) 3 جولای 2023

هنگ کنگ

سیو در یک مصاحبه گسترده و اختصاصی با کوین تلگراف، تغییر تدریجی نگرش هنگ کنگ به ارزهای دیجیتال و وب 3 در سال‌های اخیر را مطرح کرد و این شهر را در موقعیتی منحصر به فرد برای جذب استارتاپ‌ها و شرکت‌های مستقر در حوزه قضایی خود قرار داد.

سیو در حالی که پذیرفت که ایالات متحده نباید در وب 3 حساب شود، گفت که بسیاری از شرکت‌های این بخش به دلیل عدم شفافیت مقرراتی کار می‌کنند. این موضوع در ماه‌های اخیر توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تشدید شده است که اتهامات جداگانه‌ای علیه بایننس آمریکا و کوین بیس به دلیل مجموعه‌ای از عرضه‌های اوراق بهادار ثبت‌نشده ادعایی تشدید کرده است:

“برخلاف هنگ‌کنگ یا سایر حوزه‌های قضایی مانند ژاپن، خاورمیانه یا حتی اروپا که قوانینی دارند که در حال تبدیل شدن به قواعد هستند، به نظر نمی‌رسد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار بخواهد در این مورد سازگار باشد.”

سیو گفت که هنگ کنگ فرصتی برای گرفتن موقعیت رهبری در زمینه توسعه وب 3 دیده است، در حالی که ایالات متحده ظاهراً پتانسیل خود را برای تبدیل شدن به یک مقصد اصلی برای شرکت‌های این بخش را خراب کرده است.

هنگ کنگ نیز برای چندین سال فضای ارزهای دیجیتال را در اختیار داشت و سیاست‌های محدودکننده‌ای که سرمایه‌گذاری خرد در ارزهای دیجیتال را غیرقانونی می‌کرد، اخیراً پس از رایزنی‌های طولانی با حامیان صنعت لغو شد.

این کارگروه هنوز اولین جلسه را برگزار نکرده است و سیو انتظار دارد جلسات ماهانه یا فصلی با گروه‌های کاری کریپتو، بلاکچین و وب 3 که در هنگ کنگ ایجاد شده‌اند، برگزار کند.

اعضای گروه وب 3 با دولت هنگ کنگ قراردادی دو ساله منعقد کرده‌اند و قرار است در مورد راه‌هایی برای رشد صنعت مشاوره دهند. سیو نیروی کاری را که با پرورش استعدادها و تشویق به کشف راه حل‌های بلاکچین در موسسات آموزش عالی، توسعه بخش را هدایت کرده و در این خصوص پیش بینی می‌کند:

“من فکر می کنم این مورد یک راه عالی است که از طریق آن می‌توانیم روابط نزدیک‌تری با دولت ایجاد کنیم و همچنین به نوعی دستور کار پذیرش وب 3 را پیش ببریم.”

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، تلاش‌های هنگ کنگ برای فعال کردن بخش وب 3 باعث شده است که پورت سایبری این شهر بیش از 150 شرکت وب 3 را در سال جاری جذب کند، در حالی که طبق گزارش‌ها، شرکت‌ها 2 تا 25 میلیون دلار برای کسب مجوزهای ارائه دهنده خدمات دارایی مجازی برای فعالیت در شهر هزینه می‌کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array