به گزارش ایران دکونومی، سامانه سلامت دیجیتال بقراط که بر ارائه خدمات مشاوره آنلاین و پرونده دیجیتال تمرکز دارد، اعلام داشت که بیشترین رشد این مجموعه متعلق به اردیبهشت ۱۴۰۱ با ۳۲.۹ درصد و کمترین میزان رشد متعلق به مهرماه با ۹.۸۷- درصد می‌باشد که می‌توان علت آن را در مسائل اجتماعی، محدودسازی اینترنت و فیلترینگ دانست.

بقراط در شش ماهه دوم ۱۴۰۱ چه از سر گذراند؟

در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ که بحران اینترنت پیش آمد، استارتاپ‌های سلامت دیجیتال نیز با چالش مواجه شدند. استارتاپ بقراط در کنار چالش‌هایی که در بخش آنلاین داشت، با رشد چشمگیری در خدمت مشاوره تلفنی خود مواجه شد. کمترین میزان مشاوره تلفنی بقراط در فروردین ماه با عدد ۲۳.۶۵- درصد بود که با توجه به تعطیلی ۱۵ روزه مطب و کلینیک‌ها منطقی بود. مردادماه اما رکورد بیشترین را با ۱۸.۸۸ درصد زد. بهمن ماه نیز با رشد ۱۵.۳۶ درصدی در رتبه دوم رشد قرار گرفت. رشد شش ماهه دوم ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که مراجعین در اختلالات اینترنت از مشاوره تلفنی استفاده کردند.

استفاده از مشاوره تصویری کاهش یافت

مشاوره‌های آنلاین تصویری پزشک در پاندمی کرونا با رشد قابل توجهی رو به رو شد، اما از بهار ۱۴۰۱ رشد نزولی را نسبت به اسفند ۱۴۰۰ طی کرد. این خدمت در مجموع رشد منفی ۲۷درصد را تجربه کرد.

اردیبهشت رکورد بیشترین رشد با ۲۲.۰۸ درصد و شهریورماه با رشد ۱۳.۹۲ درصد کمترین رشد را به خود اختصاص داد.

مشاوره متنی بقراط در مسیر رشد

مشاوره پزشکی متنی بقراط در سال ۱۴۰۱ رشد ۱۰۷درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ را تجربه کرد. مهرماه با کاهش ۳۰.۴۱- درصدی رکورد کمترین و آبان ماه با رشد ۳۳.۰۴ رکورد بیشترین ماه را به خود اختصاص داد.

وضعیت ویزیت حضوری

با گسترش فرهنگ استفاده از ویزیت‌های آنلاین در زمان پاندمی کرونا و پیشرفت ای-هلث، اما همچنان رکورددار ویزیت‌های پزشکی با اختلاف زیادی مربوط به ویزیت‌های حضوری مطب‌ها و کلینیک‌هاست. این ویزیت‌ها در بقراط با رشد ۹۲درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ روبه رو بود. در فروردین اما کاهش ۲۳درصدی داشت و اردیبهشت با رشد ۳۳.۲۶ درصدی مواجه شد.

به صورت کلی ۹۸درصد ویزیت‌ها به صورت حضوری است و تنها ۲درصد مجموع (تلفنی، تصویری و متنی) به ویزیت غیرحضوری تعلق دارد. در اینصورت سلامت دیجیتال کشور با فرصت‌های زیادی رو به رو ست و هنوز به رشد خوبی نرسیده است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array