به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بحران جاری پیرامون سیستم بانکی ایالات متحده دوباره رخ داد، زیرا بانک سه ایالتی هارتلند الخارت (Heartland Elkhart) در 29 جولای (7 مرداد) توسط دفتر کمیسر بانک ایالتی کانزاس بسته شد و شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) کنترل را به دست گرفت.

FDIC در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: در 31 جولای (9 مرداد)، چهار شعبه بانک سه ایالتی هارتلند به عنوان شعبه‌های دریم فرست بانک (Dream First Bank) در ساعات کاری عادی بازگشایی خواهند شد. سپرده گذاران بانک ورشکسته مشتریان دریم فرست بانک می‌شوند، به این معنی که برداشت، سپرده و تراکنش‌های وام از طریق دریم فرست بانک انجام می‌شود. مشتریان بانک سه ایالتی هارتلند باید به استفاده از شعبه موجود خود ادامه دهند تا زمانی که بانک انتقال را تکمیل کند.

بانک سه ایالتی هارتلند اولین بانکی است که از زمانی که بانک مشکل‌دار فرست ریپابلیک بانک (First Republic Bank) توسط جی‌پی مورگان (JPMorgan) در ماه می (اردیبهشت) پس از شکست تلاش‌ها برای نجات این شرکت خریداری شد، سقوط کرد. این مورد به دنبال فروپاشی چشمگیر بانک سیلیکون ولی در ماه مارس (اسفند) رخ می‌دهد که باعث بروز هرج و مرج در سیستم بانکی ایالات متحده شد.

امروز عصر، کمیسر بانک کانزاس بانک سه ایالتی هارتلند الخارت را بست. برای محافظت از سپرده گذاران، FDIC با دریم فرست بانک آف سیراکوز (Dream First Bank of Syracuse)، کانزاس، قراردادی منعقد کرد تا تمام سپرده‌های بانک سه ایالتی هارتلند را در اختیار بگیرد.

— FDIC (@FDICgov) 28 جولای 2023

هارتلند

سقوط بانک سه ایالتی هارتلند نیز دومین بحران بانکی در هفته است. در 25 جولای (3 مرداد)، پک‌وست (PacWest) با بانک کالیفرنیا ادغام شد و هر دو بانک ظاهراً به دنبال تقویت در میان آشفتگی صنعت بانکداری بودند.

اعتقاد بر این است که در پس ورشکستگی‌های بانک، افزایش نرخ بهره ایالات متحده و مدیریت ریسک ضعیف از سوی موسسات مالی وجود دارد. فدرال رزرو ایالات متحده در تلاش برای مهار تورم در این کشور، نرخ معیار خود را در سال گذشته به 5.25 درصد در جولای افزایش داد که بالاترین نرخ از سال 2007 (1386) تا کنون است. در ماه ژوئن (خرداد)، نرخ تورم در ایالات متحده 4.1 درصد سال به سال بود.

بانک سه ایالتی هارتلند تا ماه مارس تقریباً 139 میلیون دلار کل دارایی و 130 میلیون دلار کل سپرده داشت. همراه با سپرده‌ها، دریم فرست بانک با خرید تمام دارایی‌های بانک شکست خورده موافقت کرد.

FDIC برآورد می‌کند که هزینه صندوق بیمه سپرده (DIF) 54.2 میلیون دلار خواهد بود. DIF یک صندوق بیمه است که توسط کنگره در سال 1933 (1312) ایجاد شد و توسط FDIC برای محافظت از سپرده‌ها در بانک‌های کشور مدیریت می‌شود. FDIC گفت: “در مقایسه با سایر گزینه‌ها، دریم فرست بانک، نشنال اسوسیشن (National Association)، کم‌هزینه‌ترین راه حل برای DIF بود.”

دموکرات‌ها در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان در ماه ژوئن چندین لایحه را ارائه کردند که به عنوان «موج اول» قوانین با هدف رسیدگی به ورشکستگی‌های بانک‌های بزرگ توصیف شد.

نماینده ماکسین واترز (Maxine Waters) گفت: «شکست بانک‌های سیلیکون ولی، سیگنچر بانک و بانک فرست ریپابلیک نشان می‌دهد که زمان قانونی برای تقویت ایمنی و سلامت سیستم بانکی ما و افزایش مسئولیت‌پذیری اجرایی بانک‌ها گذشته است.»

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array