به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پلتفرم معاملات همتا به همتای NFT Trader روز 16 دسامبر دچار یک نقض امنیتی شد و هکرها با سوءاستفاده از این نقص امنیتی موفق شدند میلیون‌ها دلار توکن غیرمثلی (NFT) را از این پلتفرم به سرقت ببرند. این پلتفرم ضمن تایید خبر این حمله در ایکس (X) گفت که در این حمله قراردادهای هوشمند قدیمی مورد هدف قرار گرفته‌اند و از کاربران خواست نمایندگی (delegations) مربوط به دو آدرس زیر را لغو کنند:

0xc310e760778ecbca4c65b6c559874757a4c4ece0

0x13d8faF4A690f5AE52E2D2C52938d1167057B9af

طبق گزارش Revoke.cash، در میان NFTهای دزدیده شده، حداقل 13 قطعه از مجموعه Mutant Ape Yacht Club  و 37 توکن Bored Ape، و مواردی از مجموعه‌های VeeFriends و World of Women NFT وجود دارد که در مجموع ضرری نزدیک به 3 میلیون دلار را به بار آورده است. به عقیده برخی از صاحب‌نظران این بزرگ‌ترین حمله هکری به پلتفرم‌های معاملات NFT در طول سال‌های اخیر است.

هک NFT تریدر

سرنوشت توکن‌های هک‌شده چه خواهد شد؟

انتشار خبر این هک با شایعات و اطلاعات نادرستی در شبکه‌های اجتماعی همراه شد. علاوه بر این، هنوز مشخص نیست که چه تعداد هکر از این نقص امنیتی سوءاستفاده کرده‌اند. یکی از مهاجمان، در یک پیام عمومی، اکسپلویت اصلی را به کاربر دیگری نسبت داد. آنها با درخواست باج برای بازگرداندن NFTها در پیام خود نوشتند: “من برای جمع‌آوری زباله‌های باقی مانده به اینجا آمده‌ام.”

“من برای جمع آوری زباله‌های باقی مانده به اینجا آمدم. در ابتدا فکر می‌کردم فقط می‌توانم TOKEN سرقت کنم، اما در نهایت متوجه شدم که امکان برداشتن NFTها هم وجود دارد. من آدم خوبی هستم، ارزش این NFTها برای داشتن یک زندگی آزاد کافی است، اما من به آن اهمیتی نمی‌دهم. ترجیح می‌دهم زباله‌های باقیمانده را جمع کنم.”

این مهاجم ادعا کرد که مهارت فنی زیادی ندارد و به قربانیان پیشنهاد کرد در ازای دریافت NFT‌های خود، 10 درصد پاداش به صورت رمزارز اتر (ETH) به او بپردازند:

“مهارت‌های فنی من محدود است، نمی‌توانم همه NFTهای هک شده را یک‌جا دریافت کنم؛ این کار برای من به وقت و انرژی زیادی نیاز دارد. اگر می‌خواهید میمون‌های خودتان را پس بگیرید، باید به من پاداش بدهید، این همان چیزی است که من لیاقتش را دارم.»

یکی از قربانیان در پیام غیرمعمول دیگری گفت که مهاجم یک NFT کمیاب سرقت‌شده را به همراه 31 واحد اتر (ETH) به ارزش نزدیک 70680 دلار به او برگردانده است. قربانی در این پست نوشت: “هکر 31 واحد اتریوم من را برایم پس فرستاد؟ در دنیا چه خبر است. خواب نمی‌بینم؟”

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array