به گزارش ایران دکونومی، مجمع عمومی شرکت تجارت پرداخت الکترونیک پارسیان (رتاپ) امروز، ۲۳ اردیبهشت با حضور بیش از ۸۵ درصد از سهامداران، در سالن آمفی‌تئاتر ادارات مرکزی بانک پارسیان، به ریاست حمید توفیقی برگزار شد. در این رویداد صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ رتاپ با آرای اکثریت سهامداران حاضر به تصویب رسید.

براساس گزارشی که هیئت مدیره شرکت پارسیان ارائه کرد، درآمد این شرکت در سال مالی گذشته بالاتر از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به دوره سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است. علاوه بر آن این مجموعه حدود ۳۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ سود عملیاتی داشته که این آمار کمتر از ۱۹۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ بوده و به این ترتیب کاهش داشته است.

از سوی دیگر هم سهام این شرکت در سال ۱۴۰۱ به ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است که با سقف هزار میلیارد تومانی بانک مرکزی بسیار فاصله دارد. اکنون اما انتظار می‌رود که این شرکت در سال جاری بتواند به سقف تعیین شده‌ بورس برسد. البته بررسی دوره سال گذشته در میزان سودآوری این شرکت نشان از کاهش سود هر سهم دارد، اما با این حال این شرکت الکترونیک در مجمع خود به ازای هر سهم ۱۲۰ ریال سود خالص تقسیم کرده است. اگر به‌گونه دیگری بسنجیم؛ در این مجمع ۱۰۸۰۰۰۰ ریال سود میان سهامداران تقسیم شد که معادل ۴۹ درصد سود خالص این شرکت در سال ۱۴۰۱ بوده است.

آن‌گونه که هیئت مدیره رتاپ می‌گوید، دلیل اصلی کاهش ۴۵ درصدی سود عملیاتی این شرکت، افزایش هزینه استهلاک، نمایندگی‌ها و هزینه پرسنلی و عدم افزایش درآمدها بوده است که همانند افزایش ۱۵ درصدی درآمدهای عملیاتی جهت افزایش درآمد ناشی از شارژ تلفن همراه و درآمد حاصل از شاپرک می‌باشد.

از جمله‌ای برنامه‌های دیگر این شرکت؛ نوسازی ناوگان، تجهیز مرکز داده شرکت، توسعه اکوسیستم کارتخوان‌ها، توسعه کیف پول و خودپرداز و سوییچ کردن EMV متصل می‌باشد.

البته موضوع دیگری را که در این گزارش قابل ذکر است، سود ناخالص ۸ درصدی پارسیان می‌باشد. از آنجایی‌که ۵۸ درصد کل سهام تجارت الکترونیک پارسیان در اختیار شرکت گروه داده‌پردازی بانک پارسیان قرار دارد، پس از این درصدی بانک تجارت با ۱۳ درصد بالاترین سهم را به خود اختصاص داده است.

علاوه بر آن شرکت پارسیان در فروردین ماه ۱۴۰۲ توانست ۳۲۶ میلیارد تومان محصول فروش داشته باشد. در سال قبل نیز تعداد ۱۳۵ پروژه برای این شرکت تعریف شده بود که بخشی از آنها ختم گردیده و متباقی در حال اجرا می‌باشد.

همچنین این شرکت در سال ۱۴۰۱ در همکاری با بهزیستی حدود ۳ هزار کارتخوان نیز نصب کرده و در آخرین برآورد پیش‌بینی فروش ۴۰۷۳ میلیارد تومانی با حاشیه سود ناخالص ۷ درصدی برای سال مالی ۱۴۰۲ را داشته است که به‌ این ترتیب توانسته تا پایان فروردین ۱۴۰۲ نزدیک به ۸ درصد بودجه خود را به لحاظ مبلغ فروش پوشش دهد.

از جمله اقدامات بعدی رتاپ این است که شرکت مذکور تلاش دارد تا به کاهش تعداد پایانه‌های غیرفعال اقدام کند. در کنار آن ۴۳ درصد تراکنش‌های ماهیانه‌ اپلیکیشن آپ افزایش یافته است و همچنین خطوط جدید رتاپ در قالب زنجیره ارزشمندی افزایش خواهد یافت و مدیریت این شرکت می‌خواهد تا در راستای فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بازار را رهبری کند.

قابل ذکر است که در این رویداد؛ شرکت گروه داده‌پرداز بانک پارسیان، بانک تجارت الکترونیک کیش و شرکت تأمین خدمات سیستم‌های کاربردی پارسیان نیز با رای اکثریت سهامداران حاضر، به عنوان اعضای حقوقی هیئت مدیره منتخب گردیدند.

منبع: پیوست

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array