به گزارش ایران دکونومی، پنل ارتباط صنعت با اکوسیستم نوآوری در ششمین دوره از رویداد پردیس سامیت در ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ با حضور مهدی محمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، رضا زرنوخی، مدیرمدیرعامل صندوق توسعه تکنولوژی، نوید بنایی‌نژاد، مدیرعامل مرکز نوآوری کن، مرتضی خیرآبادی، عضو هیئت مدیره تولید‌کنندگان دارو‌های انسانی و مدیرعامل همافارمد و حامد قنادپور، مدیرعامل تارا و رئیس هیئت مدیره ارتباط فردا به عنوان مدیر پنل برگزار شد.

در آغاز پنل حامد قنادپور با اشاره به رسیدن اکوسیستم به دوران بلوغ اضافه کرد: «اینکه امروز به مرحله ارتباط اکوسیستم با صنعت رسیده‌ایم، خبر از رشد و بلوغ اکوسیستم نوآورانه می‌دهد».

قنادپور در ادامه پرسید: «چالش‌های اکوسیستم نوآورانه را در حال حاضر چگونه می‌بینید؟»
رضا زرنوخی، مدیرعامل صندوق توسعه تکنولوژی با اشاره به شرایط پر تلاطم اقتصادی و تأثیر آن بر این ارتباط پاسخ داد: «اکوسیستم ما با در نظر گرفتن این شرایط رشد ارزشمندی داشته است، هرچند هنوز فاصله بسیاری با نمونه فعالیت آن در دنیا داریم».

مهدی محمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران نیز افزود: «این اکوسیستم در مقایسه با اکوسیستم‌های پیشین بسیار پیشروتر است، بنظرم با حضور دکتر ستاری در چرخه اکوسیستم، استارتاپ‌های ایرانی تنها با فاصله سه سال با نمونه مشابه خود در دنیا فعالیت خود را آغاز کردند و این را مدیون فعالیت‌های دکتر ستاری هستیم».

نوید بنایی‌نژاد، مدیرعامل مرکز نوآوری کن نیز تأکید کرد: «از نظر من این ارتباط هم از سمت استارتاپ‌ها و هم صنعت بسیار محدود است و بزرگترین چالش ما این است که هیچکس در جایگاه مدیریتی خود نمی‌تواند تنها به استراتژی‌های کلان مجموعه فکر کند و درگیر مسائل جایگاه‌های دیگر است».
رضا زرنوخی نیز اضافه کرد: «به نظر من، ما در جایگاه صنعت باید خودمان را تغییر دهیم و این درست مانند این است که پدری بخواهد خودش را شبیهه فرزندش کند».
در ادامه مهدی محمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه در خطاب به دکتر دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: «هیچ وزارت خانه‌ای به اندازه شما در تعیین آینده نسل جوان امروز نمی‌تواند اثرگذار باشد».

در پایان حامد قنادپور ضمن جمع بندی پنل در خصوص چالش اینترنت به عنوان دغدغه اکوسیستم نوآوری صحبت کرد‌.

 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array