به گزارش ایران دکونومی، روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا) گزارش داده است که باتوجه به هماهنگی‌هایی که با سازمان اموال تملیکی صورت گرفته، نخستین حراج در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) در حال برگزاری است. این حراج به منظور ایجاد فضای رقابتی سالم و شفاف برای عموم مردم کشور برگزار می‌شود.

آرش عسکری، مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این حراج‌ها را فروش کالاها به صورت تکی، شرکت آزادانه همگان بدون محدودیت در این مزایده‌ها و خرید با قیمت مناسب بیان کرد.

ثبت‌نام برای اشتراک در این حراج رایگان بوده و نیازی به دریافت گواهی امضا (توکن) نیست. علاوه بر آن لینک “حراج خرده فروشی اموال تملیکی” و منوی “آگهی های عمومی” در صفحه نخست سامانه گذاشته شده و علاقمندان جهت مشاهده و ارسال پیشنهاد قیمت می‌توانند به آن مراجعه کنند.

ثبت‌نام در حراج از دو طریق صورت می‌گیرد: طریقه نخست سایت سامانه تدارکات الکترونکی دولت و طریقه دوم پنجره ملی خدمات دولت هوشمند می‌باشد.

براساس این گزارش، روز برگزاری حراج نیز شنبه هفته آینده، ۱۶ اردبیهشت تعیین شده و علاقمندان می‌توانند از ساعت ۸ الی ۱۱:۵۹ صبح قیمت‌ها را ارسال کنند.

چه کسانی در سامانه حراج الکترونیکی سازمان اموال تملیکی ثبت‌نام کنند؟

در نخست باید گفت که این سامانه با آدرس اینترنتی tamliki.ir به تازگی راه‌اندازی شده تا انجام مزایده یا حراج را برای واگذاری و فروش اموال تملیکی دولت به صورت آنلاین ممکن سازد. حراج اموال تملیکی دولت برای فروش که توسط سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی صورت می‌گیرد از گذشته تاکنون رایج بوده است.

تنها تفاوتی که در عملکرد فعلی این سازمان به‌وجود آمده، ایجاد سامانه الکترونیکی دولت است که این زمینه را مساعد ساخته است. با ایجاد این سامانه دیگر برای مراجعه حضوری مشترکین برای حراج نیاز نبوده و حالا مشترکین به راحتی می‌توانند از طریق این سامانه به‌گونه‌ای آنلاین در مزایده شرکت کنند. برای اشتراک در مزایده محدودیتی برای افراد وضع نشده و همه می‌توانند با ورود به سامانه، تقویم برگزاری مزایدات را مشاهده کرده و در حراج شرکت کنند و از سویی هم لیست برندگان مزایده نیز در همین سامانه نشر می‌گردد.

برای استفاده از سامانه الکترونیکی در ابتدا باید ثبت‌نام کرده و احراز هویت خود را تکمیل کنید. سپس باید کیف پول الکترونیکی خود را از طریق این سامانه شارژ کرده و مطابق به اعتبار آن به خرید اموال اقدام کنید.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array