به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، رگولاتورها در ایالت رودآیلند آمریکا مجوز سرویس انتقال ارز را به پلتفرم X (توئیتر سابق) اعطا کرده‌اند. این گامی بزرگ برای ورود این شرکت به بخش خدمات مالی خواهد بود. دریافت این مجوز از نظر قانونی، برای شرکت‌هایی که فعالیت‌های مالی را با ارسال و دریافت پول (ازجمله دارایی‌های فیات و کریپتو) از طرف کاربران انجام می‌دهند، الزامی است. این تاییدیه به ایکس اجازه می‌دهد خدماتی مثل کاستودی ارزهای دیجیتال، انتقال و مبادله آنها را ارائه کند.

بر اساس اعلام سیستم سراسری صدور مجوز چند ایالتی (NMLS)، مجوز انتقال ارز رودآیلند به ایکس (X) روز 28 آگوست (6 شهریور) تأییدیه نهایی را دریافت کرده است.

ایکس (X) هفت مجوز انتقال پول دارد
اکنون ایکس (X) در مجموع هفت مجوز انتقال پول و ارز را در اختیار دارد. منبع: NMLS

این حرکت یک گام مهم رو به جلو در راستای تحقق هدف بزرگ ایلان ماسک برای تبدیل ایکس به یک اپلیکیشن همه‌کاره خواهد بود. سرویس پرداخت‌های رمزارزی و فیات بخشی از این برنامه توسعه بوده است.

در حالی که منابع آگاه اعلام کرده‌اند که این سرویس پرداخت‌ در ابتدا فقط از ارزهای فیات پشتیبانی می‌کند، طبق گزارش‌ها، ماسک به توسعه‌دهندگان در ایکس دستور داده است تا سیستم پرداخت پلتفرم را به گونه‌ای بسازند که بتوان قابلیت‌های رمزارزی را نیز در آینده به آن اضافه کرد.

این تاییدیه تقریباً دو ماه پس از آن صادر می‌شود که ایکس (X) مجوز ارسال پول را در میشیگان، میسوری و نیوهمپشایر نیز دریافت کرد که همگی در تاریخ 5 جولای (14 تیر) تأیید شدند. با دریافت آخرین مجوز، ایکس (X) در مجموع در هفت ایالت آمریکا مجوز فرستنده پول را دریافت کرده است. هرچند هنوز مشخص نیست که ویژگی‌های پرداخت تحت چه شرایطی و دقیقاً از چه زمانی در ایکس (X) ارائه خواهند شد.

افرادی که با برنامه‌های این شرکت آشنایی دارند می‌دانند که ایکس (X) احتمالاً در ابتدا خدمات تراکنش ارزهای فیات مشابه با پی‌پال (PayPal) را با در نظر گرفتن فضایی برای ادغام ارزهای دیجیتال در آینده، ارائه خواهد کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array